Bukefalos 28 år!

vaccinera hund

Sv: vaccinera hund

Ja, tyvärr finns det folk som riskerar att deras hundar får dödliga sjukdomar genom att inte vilja lägga 300 spänn vartannat år på en vaccination..
 
Sv: vaccinera hund

Ja, tyvärr finns det folk som riskerar att deras hundar får dödliga sjukdomar genom att inte vilja lägga 300 spänn vartannat år på en vaccination..

Tyvärr finns det också hundar som inte tål vaccinet.
 
Sv: vaccinera hund

Jag skulle inte våga låta bli.

Om alla vaccinerar utom de som har hundar som är allergiska mot vaccinet blir risken för olika smittor inte så stor. Det är ett fåtal hundar det handlar om. Men många slarvar och låter bli att vaccinera av andra orsaker.
 
Sv: vaccinera hund

Jag skulle aldrig låta bli att vaccinera min hund. Han vaccineras varje år. Vet jag en annan hund som inte vaccineras så skulle min hund troligtvis inte få hälsa på denna.
 
Sv: vaccinera hund

Klart det finns dom som inte vaccinerar sin hund, Men jag skulle inte låta bli för det kan öka risken att djuret får sjukdomar!

Så det är nå jag tycker man inte ska hoppas över, det kostar ändå inge mycket att vaccinera hunden i jämnfört om hunden skulle bli svårt sjuk eller så.
 
Sv: vaccinera hund

Klart man bör vacsinera sina hundar. Det finns så mycke skit de kan få. Kennelhostan är varje år. Men dom andra är väl vartannat .

Nu har ju den farliga masken ,som hundar kan få Upptäckts på syd koster. 1 Hund död av den.
Spritt sig från utlandet. De har skjutit av rävar och liknande där. För att få smittan att inte sprida sig.
 
Sv: vaccinera hund

Å andra sidan är det ingen garanti för att hundarna ska slippa. Mina är vaccinerad men drabbades och likaså nästan hela grannskapets hundar trots att iaf 90 procent är regelbundet vaccinerade.

Men det kan väl vara som på oss människor.
Vi tar vacsin mot influensa. Men får den kanske ändå.
Men får det ofta lindrigare.
 
Sv: vaccinera hund

*trådkap*

Hur är det med hundar när det är nyvacc, är det som med hästar att de ska ta det lugnt ett par dagar? Ska nämligen vaccinera min på torsdag och planerar för en playdate med xDollyx samma dag -är det dumt eller är det bara att köra? Första gången hon vaccineras i min ägo så jag vet inte hur hon reagerat på vaccin innan men hade hon fått problem borde jag fått veta det..
 
Sv: vaccinera hund

Det finns en del veterinärer som rekomenderar var 3 till var 4 år.
Men läkemedelstillverkarna säger varannat år.
Det tar ju ett tag för vaccinet att gå ur kroppen, men vågar man chansa? Jag vaccinerar mina varannat år.
 
Sv: vaccinera hund

Sen kan man ju göra som jag och hoppa kennelhosta sprutan. En frisk normal hund ska inte bli så sjuk av kennelhosta och vaccinet är ingen garanti alls... I övrigt vaccinerar jag vart tredje till fjärde år.
 
Sv: vaccinera hund

Han får ena sprutan varje år. Men det är bara vart annat man en av sakerna vet inte om det är parvo. Eftersom jag är mycket på brukshundklubb och ute och tränar runt andra hundar så vaccinerar jag varje år efter rekommendationer av veterinärer. Jag vet att han har ganska dåligt immunförsvar pga sin mage så därför vet rekommenderat detta. Visst kan de få kennelhosta ändå men de är lite större sannolikhet att de får det nä'r de vaccineras varje år. Jag vet många ( nästan alla på klubben) vaccinerar varje år.
Min hund har peppar peppar inte haft kennelhostan sen han var valp trots att det gått hos många hundar i området några omgånger under årens gång. Så jag tror det stärker till viss del. Skadar inte och jag tar det säkra före det osäkra känner jag.
 
Sv: vaccinera hund

Jag har aldrig hört det. Jag lät min hund ta det lite lugnt den dagen då han fått sprutan och dagen efter har vi kört på som vanligt då jag inte märkt något konstigt dagen efter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: movi
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
832
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 875
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp