Bukefalos 28 år!

Vaccinera???

Sv: Vaccinera???

Här kommer en fråga från en pinsamt okunnig nybliven hundägare: Hur ofta vaccinerar man lämpligen, och mot vad? Har ju "adopterat" en fyraårig springerhane, och han är vaccinerad mot parvo och stelkramp som valp, och sedan vet jag inte om de har vaccinerat igen (kan ju förstås fråga gamla hussen vid tillfälle).

Alltså: Vad är praxis? Självklar ska ju vovven ha ett adekvat vaccinationsskydd. Pinsamt nog vet jag bara "allt" om hur man ska vaccinera hästar o katter...
 
Sv: Vaccinera???

ger man tetanusvaccin till valpar? det visste jag inte... hundar får ju mkt sällan stelkramp. hur som helst är mina vaccinerade mot parvo, kennelhosta, hepatit och valpsjuka. men man behöver inte vaccinera mot allt varje år (har jag precis fått reda på). hör med vet och se vad de säger.
 
Sv: Vaccinera???

Jag vet faktiskt inte ens vad mina hundar är vaccinerade mot. Vaccinera säger jag till vet. och sticker deras papper under näsan på dem. :angel:
 
Sv: Vaccinera???

Hehe, jag gör ungefär samma sak. Jag tror att de är vaccinerade mot valpsjuka, parvo och leptospiros (eller vad det nu heter), men jag är inte bombsäker.

Inte vaccinerar jag varje år heller. Jag kör vartannat.
 
Sv: Vaccinera???

Det gör jag också!Eftersom jag inte tävlar eller så tycker jag att det går lika bra med vartannat. Men det är olika från person hur man vill göra. Men jag kan inte komma på när jag ska vaccinera min hund igen!!!! Det skrevs inte ner på kortet sist utan på en vanlig lapp och jag har nog slarvat bort den!
 
Sv: Vaccinera???

Jag tror att det bara är Kennel hosta man måste köra varje år.
 
Sv: Vaccinera???

Har ar det lag pa att hundar och katter maste vaccineras mot rabies. Vi bor bara 20 minuter fran gransen till USA och har de senaste fem aren haft problem med rabies som sprids av tvattbjornar som simmar over floden fran USA. Forra sommaren fangades tva skunkar och en tvattbjorn med rabies bara nagra hundra meter fran vart hus. Eftersom vi haft problem med skunkar som klattrar over staketet in i hundgarden sa ar det sjalvklart att vi vaccinerar.
 
Sv: Vaccinera???

Vi vaccinerar, var hos vet. i förrgår. Hunden är nu 3 år och vi blir kallade en gång om året.

/Timsetim
 
Sv: Vaccinera???

ja och valpskuka brukar man väl vaccinera mot ( eller någon har kanske räöknat upp det?). Min hund är det i alla fall.
 
Sv: Vaccinera???

Ja, man har ju inte mycket att välja på om man ska ta med dom någonstans.... Men på ett par av de amerikanska mailinglistor jag är med på debatteras det friskt om nyttan/skadligheten av vaccination.
 
Sv: Vaccinera???

Till alla:

Någon som vet om SBK godkänner att hund som inte vaccineras varje år? Veterinären säger ju att det inte behövs, men frågan är om jag får tävla med hunden om han inte är vaccinerad varje år.
 
Sv: Vaccinera???

Lånar knapp

Ja, två av tre är vaccinerade men mot vad det vet jag inte, har inte koll på vaccinationerna det har vet!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: movi
·
  • Artikel
Hästnyheter Har din förening en strategi för antidopingarbetet? Svenska Ridsportförbundet vill uppmana alla ridsportens föreningar att genomföra den...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag har två hundar som äter Nexgard. Vi har fruktansvärt mycket fästingar här, bor i en kuststad i Södermanland, har för mig att jag...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 527
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp