Bukefalos 28 år!

Vackra bilder

Oj, vad tjusig!
Andra bilden beskriver så bra hur en schäfer ska se ut i blicken tycker jag! :love:
 
Jag kan väl passa på att göra min debut på hundforumet och visa bilder på min (familjens) härliga Schäfer-tik.

Hon är 2 år gammal och vi har haft henne i ett år nu, köpte henne av en bekant vars pappa har fött upp henne. Han är mkt duktig och har fött upp och fostrat många hundar som blivit polishundar.
Som valp såldes hon till en kennel i Skåne, men när hon senare ställdes ut upptäcktes det att hon har en "Kalle-Anka"-fot, dvs den är lite riktad utåt och de hade tyckt att antingen får hon opereras eller är hon inget att ha (det är ENBART ett skönhetsfel). Om hennes bror (som kenneln också köpte) sade de att den där var lika bra att slå ihjäl, för han var blåsvart på huvudet :mad:

Så uppfödaren köpte raskt tillbaka hundarna och hans vuxna dotter med familj hade vår hund ett halvår knappt innan hennes sambo blev för allergisk tyvärr. Så vi köpte då hunden och hos oss blir hon kvar resten av livet :love:

Kan man annat än älska den här tjejen?
Latmasken
Uppmärksam
Världens bästa familjehund
Grym fotbollslirare

Detta är i särklass den goaste hund vi haft, hon har toppenpsyke. Så himla lugn, tyst och snäll, man kan ha med henne nästan överallt. Lättlärd och uppmärksam, väligt gosig och glad i att pussas. Alla som träffar henne öser beröm över hur lugn och trevlig hon är. :D

Vad tycks?
 
Cessan....Guuuud va söt din vovve é.

Har åxå en Parson tik... :) å så får vi hem en valp om 3veckor :bump:

//becky :banana:
 
Åååååh, så söt! Jag bara smalt! Har själv schäfer, dom ÄR ju så fina - särskilt långhåriga tycker JAG!
 
Tack!! Hon är verkligen bedårande att se på - ingen kan fatta hur man kan blir arg (om hon är olydig nån gång..) på någon som är så söt.. :smirk:

Har du någon bild på din hund(ar)?

Grattis till valpen!! De är så söta när de är små!!!! :love:
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 329
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 842
Senast: Therese1988
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 410
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp