Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på min get????

kingkong

Trådstartare
Hon bräker som besatt, brukar vara så tyst av sig annars så jag antar att något inte är som det ska: Kan hon vara frusen tro, nu när vintern kommit till västraa götaland?+
hon har ju allt man kan tänka sig, en get kompis, stor box, fri tillgång på hö och vatten naturligtvis, daglig utevistelse i stor hage, avmaskad och avlusad, men hon verkar ändockk en smula orolig. Är getter intressanta för rävar?? har sett en räv i närheten nyligen. Veterinärwn ska komma i kväll faktiskt , men är det någon som känner ige beteendet som min geta har?? Orolig och otroligt bräkig en liten smula övervikt om det nu kan ha någon betydelse, kissar å bajjar som hon ska.
 
Sv: Vad är det för fel på min get????

slutar hon när du kommer till henne? :p
en av våra getter är väldigt sällskapssjuk och kan ibland bräka något otroligt, men när man går till henne blir hon tyst och vill att man ska kela med henne :p
 
Sv: Vad är det för fel på min get????

Hon är inte brunstig? Så det är därför hon kallar på bockar.
 
Sv: Vad är det för fel på min get????

Också min tanke...:smirk:

Min Doris brukar bräka något otroligt då. Nästan så man blir galen!
 
Sv: Vad är det för fel på min get????

Avlusad?
Ska man göra det?
Hur ofta avmaskar ni och med vad?

Jag har bara haft mina sen i augusti.
 
Sv: Vad är det för fel på min get????

Kom och tänka på en sak. När du är hos getterna ger du dom alltid något gott varje gång att mumsa på? I början av min getkarriär kom min kära Doris på att bräker man extra mycket så får man något så man håller truten :angel: Kan ju vara att denna get som du har tror det är matdags varenda gång du visar dig?

Hur gick det med vet.?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp