Bukefalos 28 år!

Vad är det med män och förpackningar?

Ett tips för att förhindra att det blir smuligt i skåpen är att ha sakerna stående i låga plastlådor.
Det skulle inte fungera.
Plastlådorna skulle anses vara i vägen alternativt att förpackningarna skulle ställas in bredvid.
Bäst fungerar det om jag kastar mig före och öppnar förpackningarna i förväg.
Och det gäller nästan alla män jag har levt tillsammans med med ett par undantag.
 
Jag har faktiskt lyckats i alla fall en gång, med sax.

*Går och tittar i skafferiet*

Senaste påsen är ihoptejpad, så det gick inte så bra där.

Precis. Öppnar man med sax så rivs den inte sönder, men då klipper man obönhörligen bort återförslutningsremsan.

En helt värdelös typ av förpackning.
 
De har jag gett upp på för länge sedan. Det blir alltid SAX, för det fungerar bara inte att dra dem öppna med händerna! Jag försöker inte ens längre...
Kaffepaket, de klipps upp, och det spelar ju egentligen ingen roll för oss eftersom det ska ner i en burk. Men ska vi vara petiga så finns det faktiskt 2 flikar man kan dra i. ;)
;)
Funkar fortfarande inte att dra upp såvida man inte är Stålmannen. :meh:
 
Det skulle inte fungera.
Plastlådorna skulle anses vara i vägen alternativt att förpackningarna skulle ställas in bredvid.
Bäst fungerar det om jag kastar mig före och öppnar förpackningarna i förväg.
Och det gäller nästan alla män jag har levt tillsammans med med ett par undantag.

Våra lådor har inte mer än ca. 4 cm hög kant och det är inga problem alls med att lyfta i och lyfta ur sakerna. Det är även jättebra för flaskor med kladdigt innehåll som sirap och honung. Min sambo är pragmatiker av rang så hundarnas laxolja står i tom snusburk. Perfekt, då rinner inte rester av oljan ner i det svårrengjorda kylskåpsfacket.

Jag tycker med andra ord inte att det handlar så mycket om hur man öppnar förpackningarna som att man gör städningen enkel.
 
Det blir svårt att återförsluta och när paketen ramlar så rinner det ut kaffepulver eller flingor över hela golvet.
Då får man se till att inte gräva runt så förpackningarna ramlar. Jag har massor med förpackningar som är öppnade och saknar återförslutning men inte har jag innehållet blandat i skåpen för det, det är bara att hålla lite ordning (om nu det skulle vara så svårt i ett kök).
 
Jag har snarare problemet att de öppnas och innehållet konsumeras – och sedan ställs förpackningarna prydligt på rad på diskbänken när de är tomma. Det gäller allt från ölburkar och konservburkar till mjölkkartonger.

Jag skulle bli överlycklig om min man ställde tomförpackningarna på bänken...istället för som nu, tillbaka i skafferiet/kylskåpet :crazy:
 
Våra lådor har inte mer än ca. 4 cm hög kant och det är inga problem alls med att lyfta i och lyfta ur sakerna.
Det som händer är att platsen med lådan uppfattas som upptagen av lådan och då så hamnar förpackningarna bredvid lådorna.
Efter svordomarna när lådan med övriga förpackningar följde med ut och gick i golvet när man tog ut förpackningen.

Så, nej inte riktigt så enkelt.
 
Något OT men: kan någon göra mig en tjänst och skjuta den som kom på förpackningar i sån där formgjuten plast, eller vad det kan heta?

Jag har hittills aldrig kunnat öppna en sådan utan a) vassa verktyg, b) blodvite.
Tror de heter clamshell på klingande svenska. Har också för mig att tapetkniv är det enda verktyg som fungerar på dem, saxar brukar sällan klara det.
 
Det som händer är att platsen med lådan uppfattas som upptagen av lådan och då så hamnar förpackningarna bredvid lådorna.
Efter svordomarna när lådan med övriga förpackningar följde med ut och gick i golvet när man tog ut förpackningen.

Så, nej inte riktigt så enkelt.

Det ser ju ut att vara ett extremt individrelaterat problem och då är frågan om minutiöst öppnade förpackningar skulle hjälpa.
 
Det ser ju ut att vara ett extremt individrelaterat problem och då är frågan om minutiöst öppnade förpackningar skulle hjälpa.
Inte i mitt liv.
Där så handlar det om ganska så många individer både privat och i arbetslivet.
Men det är ganska så skönt att se att det inte är ett universellt problem.
Det är faktiskt mindre deprimerande.
 
Varför ser en förpackning ut som ett slagfält när en man har försökt att öppna den?
Det kan finnas fina flikar att dra i eller snören eller Estrella-rycket, men de måste alltid totalt massakrera kartongen/påsen/annat för att komma in.
Oftast med mer eller mindre kraftiga verktyg.
Och även en aldrig så bra instruktion på paketet hur det skall öppnas lämnas utan avseende.

Det gäller att hinna först för att rädda situationen.
Ett fenomen som är helt okänt för mig. Tror inte mina ex varit unika på något vis utan helt normala svenska män.
Och sedan undrar jag om någon någonsin lyckats hälla över kaffet från förpackningen till sin fina grekiska kaffeburk - utan att behöva torka upp spill efteråt.
Man har naturligtvis ett par burkar av olika modell där man kan stoppa ner hela paketet i, utan att hälla över. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 481
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 979
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp