Bukefalos 28 år!

Vad är det med män och förpackningar?

Inte_Ung

Trådstartare
Varför ser en förpackning ut som ett slagfält när en man har försökt att öppna den?
Det kan finnas fina flikar att dra i eller snören eller Estrella-rycket, men de måste alltid totalt massakrera kartongen/påsen/annat för att komma in.
Oftast med mer eller mindre kraftiga verktyg.
Och även en aldrig så bra instruktion på paketet hur det skall öppnas lämnas utan avseende.

Det gäller att hinna först för att rädda situationen.
 
Det finns faktiskt vissa förpackningar som verkar vara konstruerade av nån gravt efterbliven, tex. kaffepaketen med "estrella-rycket" som iallafall inte jag fixar att rycka upp utan verktyg modell ett par feta rörtänger e.dyl.
 
kaffepaketen med "estrella-rycket" som iallafall inte jag fixar att rycka upp utan verktyg modell ett par feta rörtänger e.dyl.

De har jag gett upp på för länge sedan. Det blir alltid SAX, för det fungerar bara inte att dra dem öppna med händerna! Jag försöker inte ens längre...
 
Åh jag undrar också!
Har en karl här hemma som sliter upp te-kartongerna på mitten, sliter upp hål i fruktpåsarna (istället för att öppna enkel-knuten, det är tydligen för avancerat...) och flingpaketen ser ut att ha blivit överkörda av en traktor. Även att lossa det första pappret på en toalettrulle kräver tydligen för mycket finmotorik för honom...
När jag frågar så hävdar han att det är enklare på hans vis :up:
 
Åh jag undrar också!
Har en karl här hemma som sliter upp te-kartongerna på mitten, sliter upp hål i fruktpåsarna (istället för att öppna enkel-knuten, det är tydligen för avancerat...) och flingpaketen ser ut att ha blivit överkörda av en traktor. Även att lossa det första pappret på en toalettrulle kräver tydligen för mycket finmotorik för honom...
När jag frågar så hävdar han att det är enklare på hans vis :up:

Min öppnar fint och håller alla paket prydligt stängda.
 
Varför ser en förpackning ut som ett slagfält när en man har försökt att öppna den?
Det kan finnas fina flikar att dra i eller snören eller Estrella-rycket, men de måste alltid totalt massakrera kartongen/påsen/annat för att komma in.
Oftast med mer eller mindre kraftiga verktyg.
Och även en aldrig så bra instruktion på paketet hur det skall öppnas lämnas utan avseende.

Det gäller att hinna först för att rädda situationen.

Jag har snarare problemet att de öppnas och innehållet konsumeras – och sedan ställs förpackningarna prydligt på rad på diskbänken när de är tomma. Det gäller allt från ölburkar och konservburkar till mjölkkartonger. Typ som att det skulle vara färdigt och fint för att de står på rad och att diskbänken är en utställningsyta?

Blir TOKIG på det! Och då är jag verkligen inte den mest ordningsamma och pedantiska personen jag känner, snarare tvärtom. Men nåååågon himla ordning får det väl ändå vara?
 
Åh jag undrar också!
Har en karl här hemma som sliter upp te-kartongerna på mitten, sliter upp hål i fruktpåsarna (istället för att öppna enkel-knuten, det är tydligen för avancerat...) och flingpaketen ser ut att ha blivit överkörda av en traktor. Även att lossa det första pappret på en toalettrulle kräver tydligen för mycket finmotorik för honom...
När jag frågar så hävdar han att det är enklare på hans vis :up:

Men vad spelar det för roll? Skafferiet är väl ingen utställningslokal? Och att få upp skarven på en ny toalettrulle är verkligen hopplöst! Jag river upp rullen på första tänkbara stället. Det finns bättre saker att lägga sin tid på än att lossa på ett papper som man "ska" göra.
 
Varför ser en förpackning ut som ett slagfält när en man har försökt att öppna den?
Det kan finnas fina flikar att dra i eller snören eller Estrella-rycket, men de måste alltid totalt massakrera kartongen/påsen/annat för att komma in.
Oftast med mer eller mindre kraftiga verktyg.
Och även en aldrig så bra instruktion på paketet hur det skall öppnas lämnas utan avseende.

Det gäller att hinna först för att rädda situationen.

Jag känner igen det beteendet i min manliga bekanskapskrets. Även att det är så svårt att sätta på en "påsklämma" när man lägger tillbaka saker i tex frysen. Fast det är klart har man slitit sönder påsen är det inte så stor idee med en påsklämma ;) Det värsta är chipspåsar som är sönderslitna och inknöglade i skåpet. - nu har jag inte levt ihop med så många kvinnor så jag har inte noterat om kvinnor i samma utsträckning har det beteendet. ;)
 
Men vad spelar det för roll? Skafferiet är väl ingen utställningslokal? Och att få upp skarven på en ny toalettrulle är verkligen hopplöst! Jag river upp rullen på första tänkbara stället. Det finns bättre saker att lägga sin tid på än att lossa på ett papper som man "ska" göra.

Ska man exempelvis stapla grejer på varandra är det ju betydligt lättare när de inte är helt manglade. Och det är väl trevligare om det faktiskt ser anständigt ut även bakom köksluckorna?
 
Alltså, om det är enbart män överlåter jag till församlingen att avgöra. Men te x smörgåspålägg sådan återförslutningsbar, den klipps upp sen är det bye, bye till den återanvändningen Kaffepaket, de klipps upp, och det spelar ju egentligen ingen roll för oss eftersom det ska ner i en burk. Men ska vi vara petiga så finns det faktiskt 2 flikar man kan dra i. ;)

Smörpaket, ja här är ofta hälften av folien kvar. Det märkliga var att jag för några veckor sedan noterade när mannen var i sällskap med 4 andra karlar för matlagning. Öppningstekniken var den samma för alla fem. ;)

Ja men det kanske är något medfött i alla fall. ;)
 
Men vad spelar det för roll?
Det blir svårt att återförsluta och när paketen ramlar så rinner det ut kaffepulver eller flingor över hela golvet.
Mjölkpaket med skruvkork är en välsignelse i sammanhanget.
Annars så var alltid mjölkpaketet öppnat, sönderslitet, på fel sida så att det blev i det närmaste omöjligt att hälla ur det.
Kartonger som man vill förvara saker i bör också lämpligtvis vara hela.
Annars så blir det mest skräpigt.
 
Det blir svårt att återförsluta och när paketen ramlar så rinner det ut kaffepulver eller flingor över hela golvet.
Mjölkpaket med skruvkork är en välsignelse i sammanhanget.
Annars så var alltid mjölkpaketet öppnat, sönderslitet, på fel sida så att det blev i det närmaste omöjligt att hälla ur det.
Kartonger som man vill förvara saker i bör också lämpligtvis vara hela.
Annars så blir det mest skräpigt.

Okej, i vår förra lägenhet så var vi noga med att öppna förpackningar så att de gick att försluta ordentligt igen eftersom vi hade pälsängrar i skafferiet. Ofta kompletterades det även med plastpåsar och påsklämma. Men annars så ser jag inte riktigt poängen. Ett tips för att förhindra att det blir smuligt i skåpen är att ha sakerna stående i låga plastlådor. Superenkelt att plocka ur och bara skölja av vid behov.

Sedan finns det förpackningar som inte går att öppna utan att innehållet rinner ut. Vi köper något ris från ICA i plastförpackningar och när man öppnar dem så klyvs alltid påsen i sidan. Helt värdelöst.
 
Tja tänk om någon startat denna tråd med byt ut män till kvinnor. Samma sak. Säkert indivudellt eller hur man är uppfostrad.
Mina föräldrar gillar inte att städa så vuxit upp i smuts och stök, jag har städat men med någon dammtuss Luddelump här och där kan rulla fram så
jag bryr mig inte hur påsen öppnas, bara jag får upp den och ibland flyger det ut.
Andra förpackingar kräver våld för att inte tala om konservburkar.
eller bästa redskapet någonsin: sax-använder den till allt: Från att klippa upp ungspannkakan till att klippa mat för grytor och bindor-påsen eller chipspåsen...etc.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp