Bukefalos 28 år!

Vad är det med min kanins ena öga?

millan10

Trådstartare
Min kanin är grå i höger öga. Är det grå starr? Eller kan det vara en stickskada från höet? :confused:
Har sett detta i hans öga några veckor.
Han är 5 år gammal och har läst att det är vanligt med grå starr bland gamla kaniner?
Vill bara se om ni bukare har någon aning om vad det kan vara. Är orolig för honom.:(
Han är helt frisk annars och springer gärna runt och busar.


1rta9l.jpg

(bilden är tagen med blixt så det syns inte så tydligt som det syns på bilden men han har typ gråvit, grumlig färg i ögat)

/millan10
 
Sv: Vad är det med min kanins ena öga?

Men, varför fråga här om han haft det några veckor?? :confused:
Kontakta veterinär. Om det är en skada så ska man inte vänta, ögonproblem är alltid att betrakta som akuta, då de lätt förvärras annars.
 
Sv: Vad är det med min kanins ena öga?

Har trott att det varit blänk i ögat men kom fram till att det inte var det igår.
 
Sv: Vad är det med min kanins ena öga?

Det kan vara grå starr, min kanin (R.I.P) fick det som ung. Bäst vore om du låter en veterinär kolla upp det, det går snabbt och borde inte kosta så mycket eftersom det inte behövs några ingrepp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 438
Däggdjur Min ena kanin har fått problem med sitt öga. Det rinner från det, ser ut som att det är tårar som kommer (inte varit och infekterat...
Svar
5
· Visningar
3 601
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp