Vad är det mest udda du önskat dig i julklapp eller gett bort?

Spolarvätska och sånt till bilen.
Ett par jular i rad satte jag lite i system att önska mig sånt som krävde lite utmaning. Till exempel en spårlina till hunden från mamma. Det är möjligt att det var första gången på 30 år som hon var inne i en djurbutik *s*

Min sambos bil har alltid slut på spolarvätska, sa de till min familj som köpte varsin dunk. Var ganska kul när han fick totalt 16 liter spolarvätska förra året:D

I år beställde jag ett hovstöd till mig själv som sambon betalade som julklapp åt mig. Fick den visserligen för ett par veckor sedan men det räknas kanske som udda julklapp?
 
Har ni djur eller varför klädvårdsrullar?

Ja pappa har pratat nu i höst om att han alltid velat ha en dokumentförstörare, jag har aldrig hör det förut dock. Men tänkte att varför inte? Det är ju det han vill ha och ofta drar man sig för att på egen hand köpa sådana där produkter så jag slog till. Tror han kommer bli överraskad av paketet, vet inte ens om han kommer ihåg att han ett par gånger sjungit lovsånger till denna skapelse i närheten av mig så blir kul att se hans min, tror han kommer skratta :D Fast på allvar bli glad på allvar.

Ja, alla har minst ett fällande pälsdjur och de flesta flera stycken. Sådant som kommer till användning helt enkelt.

Jag tycker dokumentförstörare är helfestliga, men kan inte motivera att skaffa en för hemmabruk. Tur att det finns en på jobbet :rofl:
 
När jag var liten ville jag ha en kockosnöt en jul. Lite udda kanske..
Pappa var den stackare som skulle försöka öppna den åt mig. Han ångrade sitt inköp nästan lika mkt som ponny-köpet några år senare.

"Far jag kan inte få upp min kokosnöt
inte ens med hammare och spik
Vare vägg nu har små gropar här och var
Det är bara kokosnöten som är sig lik

Ja det är bara kokosnöten som är sig liiiik!
Allt det andra verkar mera kalabalik

Far jag kan inte få upp min kokosnöt
Nej inte ens med nitroglycerin
Ty när jag hade laddat mycket omsorgsfullt och väl
Bortåt jag sprang och sen sa det pang
Men nöten den är hel"
:D
Powel Ramel
 
Jag har önskat mig plastad frotté i år. Givaren frågade vad jag önskade mig och jag kunde inte komma på något (mer än fadderskap i utvalda organisationer) och hen envisades med att det skulle komma med någon liten present ändå. Då drog jag till med detta då vi har 3 såna lakan och 2 barn ( =bara ett barn kan kissa i sängen på samma dag för att inte orsaka brist-på-lakan-problem).
 
Min sambos bil har alltid slut på spolarvätska, sa de till min familj som köpte varsin dunk. Var ganska kul när han fick totalt 16 liter spolarvätska förra året:D
Lite tråkigt kanske, men ack så praktiskt! Jag är nämligen likadan. Jag ÄLSKAR en ren ruta så jag använder nog, hrm, en hel del spolarvätska. Däremot är det trögt att komma ihåg och köpa.... Jag hade nog behövt ett litet lager :D !
 
Haha
Åh, jag gick och längtade flera år innan jag köpte min lamineringsmaskin, det var nog ett av de roligaste inköp jag gjort!

Jag älskar också kontorsmaterial
Haha, jag trodde jag var ensam om den fetischen :p Jag har alltid velat ha en sån där penna som man kan välja olika färger med, en sån där bläckpenna som har grön, blå, röd och svart färg i samma penna men som jag som liten aldrig fick men hade kompisar som hade och som jag var så avundsjuk på. Har liksom inte sen kommit mig för att köpa en för att det känts så onödigt men igår köpte jag mig en sån i julklapp till mig själv :D

Jag vet, att laminera saker är underbart! Fler borde prova:rofl:
 
@Qelina @Aviello En lamineringsapparat har jag också velat ha och inte kommit till skott att köpa... det verkar jätteskoj! Känns som om sakerna blir så mycket mer "färdiga" och rejäla om man plastar in dem!

Kommer inte på något udda jag önskat mig eller gett bort dock...

//r
Köp, köp, köp! Inte alls så dyr som man kan tro och underbar att använda och sakerna blir så hållbara och härliga att hålla i! Värt varenda krona!
 
Lite tråkigt kanske, men ack så praktiskt! Jag är nämligen likadan. Jag ÄLSKAR en ren ruta så jag använder nog, hrm, en hel del spolarvätska. Däremot är det trögt att komma ihåg och köpa.... Jag hade nog behövt ett litet lager :D !
Jag har alltid ett litet lager spolarvätska. Köper ofta fyra påsar åt gången
 
Jag älskar min laminerare :love: plus att spolarvätska köper jag på 10-litersdunk på Biltema :D

Jag önskar/får rätt udda saker av min kära särbo, han köper dyrare saker mitt hus behöver så får vara present några jular/födelsedagar. Nästa present ska tydligen bli en ny (effektivare) vedspis till köket. Jag kommer att gråta blod :cry: när vi tar ut den här men den är så satans ineffektiv, jag matar med ved men det händer liksom inte så mycket temperaturmässigt.

I somras fick jag en röjsåg (eller ja, jag betalade vad jag hade råd att köpa en röjsåg för och så la han till så jag fick en riktigt bra). Jag :heart min röjsåg :)
 
Jag önskade mig en varmvattenberedare till stallet för några år sedan.
Jag fick min varmvattenberedare, men den står fortfarande i verkstaden och väntar på att bli installerad. :meh:
 
Haha

Haha, jag trodde jag var ensam om den fetischen :p Jag har alltid velat ha en sån där penna som man kan välja olika färger med, en sån där bläckpenna som har grön, blå, röd och svart färg i samma penna men som jag som liten aldrig fick men hade kompisar som hade och som jag var så avundsjuk på. Har liksom inte sen kommit mig för att köpa en för att det känts så onödigt men igår köpte jag mig en sån i julklapp till mig själv :D

Jag vet, att laminera saker är underbart! Fler borde prova:rofl:
Jag har köpt en sån med lila, rosa, limegrönt och ljusblått bläck. Allt går så mycket bättre att skriva med den pennan!
 
För mig är det så självklart att det jag ger och det jag önskar är saker som jag/mottagaren verkligen behöver och hade köpt/önskade att de hade kunnat köpa själv. Jag har önskat mig alltifrån nya spångrepar till massagefåtölj, mobil och fotbad och annat som jag behöver. Sambon är guld på att minnas och ge det jag någon gång sagt att jag vill ha/behöver.

I år fick sambon en kamaxelvinkelmätare för det ville han ha :)
 
"Far jag kan inte få upp min kokosnöt
inte ens med hammare och spik
Vare vägg nu har små gropar här och var
Det är bara kokosnöten som är sig lik

Ja det är bara kokosnöten som är sig liiiik!
Allt det andra verkar mera kalabalik

Far jag kan inte få upp min kokosnöt
Nej inte ens med nitroglycerin
Ty när jag hade laddat mycket omsorgsfullt och väl
Bortåt jag sprang och sen sa det pang
Men nöten den är hel"
:D
Powel Ramel
Jag fick en kokosnöt av min far när jag var liten. Ganska säker på att en hammare var inblandad, vilket uppenbart fungerade på i alla fall den nöten. Mindre lyckat att far i fråga var allergisk mot kokos.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp