Vad är det mest udda du önskat dig i julklapp eller gett bort?

Qelina

Trådstartare
Jag fortsätter i julens tecken med julklappar, det finns en tråd om sämsta man fått och sämsta man gett bort. Men vad är det mest udda du önskat dig eller som någon annan önskat sig?

En favorit hos mig är förra årets stora glädje spridare som jag njuter av varje gång. Jag är nämligen en kontorsmaterials fantast, block, pennor, gem, plastfickor, kuvert och sådant får mig att gå igång :D

En sak jag velat ha heeeela livet men bara tänkt att det är sådant som finns på företag eller i skolor är lamineringsapparater. Men förra året insåg jag att det finns små praktiska laminatorer som passar för hemmabruk så jag önskade mig en sådan och det är såå underbar känsla att lägga in sakerna i plasten, låta den gå genom maskinen och sen ha massor av fina, plastiga dokument :p

Just det, fick en röd penna av min behandlare också, jag har inte haft en röd förut och den var så där perfekt att skriva med, där var det också en stor glädje. Lätt att göra mig nöjd, billig i drift ...

I år ska jag ge pappa en dokumentförstörare :rofl:
 
Alltså jag önskar mej sånt jag behöver. Vill inte ha krimskrams utan sånt jag v i l l ha. Eller behöver. Udda eller inte.

Så jag önskade mej en brandsläckare en gång. Sånt är skitviktigt i min värld ändå hade jag inte kommit mej för att köpa en själv.
Men det var ju ’inget roligt att ge’ , ’sånt får du allt köpa själv’ , ’nehedu du får allt önska nåt som är till DIG’
:meh:

Så, jag tyckte ju inte det var udda men alla andra tyckte tydligen..

(jag fick brandsläckaren, av min pappa-brandman :up:)
 
Dokumentförstörare har mammas man önskat sig i år :D

Jag kommer ge bort klädvårdsrullar till samtliga i min familj i år.

Har ni djur eller varför klädvårdsrullar?

Ja pappa har pratat nu i höst om att han alltid velat ha en dokumentförstörare, jag har aldrig hör det förut dock. Men tänkte att varför inte? Det är ju det han vill ha och ofta drar man sig för att på egen hand köpa sådana där produkter så jag slog till. Tror han kommer bli överraskad av paketet, vet inte ens om han kommer ihåg att han ett par gånger sjungit lovsånger till denna skapelse i närheten av mig så blir kul att se hans min, tror han kommer skratta :D Fast på allvar bli glad på allvar.
 
Alltså jag önskar mej sånt jag behöver. Vill inte ha krimskrams utan sånt jag v i l l ha. Eller behöver. Udda eller inte.

Så jag önskade mej en brandsläckare en gång. Sånt är skitviktigt i min värld ändå hade jag inte kommit mej för att köpa en själv.
Men det var ju ’inget roligt att ge’ , ’sånt får du allt köpa själv’ , ’nehedu du får allt önska nåt som är till DIG’
:meh:

Så, jag tyckte ju inte det var udda men alla andra tyckte tydligen..

(jag fick brandsläckaren, av min pappa-brandman :up:)
Håller med, det ska ju inte vara saker man inte behöver, men man kan behöva saker av olika skäl, för att det verkligen behövs i vardagen eller att man bara måååste ha en viss specifik sak som man inte får ur hjärna!
 
En sak jag velat ha heeeela livet men bara tänkt att det är sådant som finns på företag eller i skolor är lamineringsapparater. Men förra året insåg jag att det finns små praktiska laminatorer som passar för hemmabruk så jag önskade mig en sådan och det är såå underbar känsla att lägga in sakerna i plasten, låta den gå genom maskinen och sen ha massor av fina, plastiga dokument :p

Åh, jag gick och längtade flera år innan jag köpte min lamineringsmaskin, det var nog ett av de roligaste inköp jag gjort!

Jag älskar också kontorsmaterial
 
Nu var det nog egentligen en födelsedagspresent när jag fyllde jämnt, men det kanske räknas ändå? Min faster tyckte jag var lite udda när jag önskade mig ett presentkort till Biltema....:D Jag hade saker att fixa....okej ;) !
 
När jag var ca 10-12 år så önskade jag mig häftapparat och hålslagare. :up:
Mamma tyckte det var lite konstigt men jag fick dem. :D Har även i den åldern önskat mig ett hönät, hade ingen häst och har aldrig haft men ett hönät har jag haft, fick ett fint blått i julklapp men tyvärr gav jag nog bort det när jag var i 22-årsåldern.
Saknar mitt hönät. :(
 
Till min mamma har jag gett en tandkräm för rökare. Det var inte planerat, råkade bara se det i en affär och tyckte hon behövde det.
 
Jag ösnkade länge en högtryckstvätt.

Maken ville inte ge mig en för han tyckte att det skulle vara en svindyr hetvattentvätt och det hade vi inte råd med.

Till slut fick jag en av min far. Älskade den.

jag vill ha en högtryckstvätt igen :arghh:
(ja, ligger bland sparmålen)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp