Vad är normalt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är normalt?

Kan inte exakt, men ungefär som det låter när man är på kontroll:

Järnvärdet bör väl ligga kring och över 130 tror jag, jag har i alla fall fått börja äta järn när värdet sjunkit under 130, men tror samtidigt inte det är helt bra om det ligger för högt, säg över 160.

Bldotryck är väl det normala 70-80 i undertryck, övertrycket tillåts ju variera lite mer, men kring 120-130. Har man över 90 i undertryck är det inte bra, det är för högt. (Det har jag provat på, har legat så högt som 145/110 i tryck, det gillade inte BM).

Bebisens puls tror jag är mellan 120-160.
 
Sv: Vad är normalt?

Enl min barnmorska ska järn-värdet ligga på över 110 för att vara ok, annars får man tabletter, så högt som 130 har jag inte ens legat när jag inte var gravid, du måste ha väldigt bra värden :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Kristall10
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag fick svar på mina ferritinprov igår. Järndepåvärde 27 och järn 13. Dåligt alltså, men orsak är känd. Vad är skillnaden mellan...
Svar
4
· Visningar
580
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Det är ju helt normalt att glömma bort att man kokat upp vatten, men inte hällt upp det över tebladen i muggen. Det är ju normalt att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 605
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp