Bukefalos 28 år!

Vad äter era katter?

Mina äter för tillfället RC Hair & Skinny men nästa säck blir RC Indoor och så hoppas jag att han inte blir för smal, hon är det ingen fara med mig.
De är syskon på 1 år
 
mina katter får royal hair and skinn. det är ett mycket bra foder. och så får dom oxfärs på kvällarna.
:)
 
1 kastrerad devon rex-hona, 4 år
1 kastrerad huskatthona, 3 år
1 devon rex-hona, 10 mån

Alla äter hemlagad mat. De får burkmat när matte är lat och då får de antingen MJAU eller Science.

Alla är i strålande form (förutom äldsta tjejen men hon har nyss haft livmoderinflammation så detär inte så konstigt).
 
vi har 5 st katter, 19, 12, 11, 3 och 2 år gamla, alla honor utom den yngste, den äldsta och de två yngsta steriliserade/kastrerade. De går ut och in som de vill när vi är hemma (bor på landet), när vi är borta samt på nätterna är de utomhus.

Hursomhelst, de får fri tillgång till vatten (självklart) samt "hårda piller", torrfoder så som whiskas, mjau eller vad vi köpt just då. Två gånger om dagen får de också en portion havregrynsgröt blandat med antingen en burk tonfisk eller en halv burk "kattmat" (goja på burk), också det som vi har köpt just då, oftast kitkat (eller vad det nu heter), och den maten verkar de klara sig väldigt bra på. (speciellt som det blir väldigt dyrt att köpa enbart burkmat till dem... :crazy:)
 
Mina två huskatter (1½ samt 2½ år) är båda kastrerade och är utekatter på dagarna. De käkar RC Fit, och till det knaprar de is sig diverse smådjur, insekter och småfåglar. En rätt så allsidig kosthållning m.a.o. :D
 
Vår katt äter massor, och han e så gammal så vi bryr oss inte om att föröka hålla han i form. Vi ger lite olika foder åt honom, mycket sällan torrfoder:

Burkmat: Whiskas, Latz, Sheba
"Kattkorv": Cat
Torrfoder: Whiskas

Han är en kastrerad bondkatt, ca 17 år. Han får gå ut och in när han vill, vi bor på landet. (Han får också äta när han vill, det är därför han är så tjock. Om man inte ger mat åt honom när han vill så klöser han och biter en i benet... :smirk:
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
637
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 306
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp