Bukefalos 28 år!

Vad används kroken till?

Sv: Vad används kroken till?

du har likadan däckel som jag har :D
det är ngt från äldre dar som dom andra har nämnt innan.körning är ju en gamal sport med äldre anor.
 
Sv: Vad används kroken till?

Ähum...jag var o tömkörde pållen i kväll och studerade den där eländiga kroken lite närmare - får nog konstatera att den måste vara till för att hänga upp tömmarna på el liknande eftersom den är vänd åt andra hållet:o Alltså inte på samma håll som på en körsele - eller så är min däckel felkonstruerad...
 
Sv: Vad används kroken till?

Eller så är det så att i andra änden av kroken är det gängor så du kan skruva och ställa den i vilken vinkel du vill ;):laugh:
 
Sv: Vad används kroken till?

:eek: Jag ska f-n skruva av eländet tror jag!

Det är TUR att jag har infästningen till svanskappan som riktmärke annars hade jag säkerligen satt tömkörningsgjorden bak och fram också:crazy::D
 
Sv: Vad används kroken till?

Kan ju oxså vara så att den skruven kanske håller ihop en del av däcklen... men det beror nog på hur däcklen är byggd :D
 
Sv: Vad används kroken till?

Den där sadelmakaren är inte bara sadist han är en klant också.

Skruvar du bort den så trillar gjorden i atomer.:rofl:
 
Sv: Vad används kroken till?

Egentligen borde jag ta en bild på underverket...
 
Sv: Vad används kroken till?

Enl tradition stuptygel eller check, men sen är det väl bara fantasin som sätter gränser:D

Förhindra ponnyer från att äta gräs - rem kan man ju sätta där:angel:

Eller varför inte en smidig lösning på snedremmarna på loksele:idea:
97600.jpg
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 639
Senast: Palermo
·
Hemmet Har ett helt nyrenoverat badrum, våtrumsmatta på väggarna. Hyresrätt. Så borrar gör jag imte. Vill sätta upp en korghållare med två...
Svar
4
· Visningar
518
Senast: movi
·
Trädgård & Växter Tänkte vi kunde dela med oss om hur vi använder och förvarar det vi odlar efterhand som vi sködar det. Även sånt som vi plockar ute i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 096
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp