Bukefalos 28 år!

Vad betyder den här titeln?

Lady_A

Trådstartare
Ibland ser man att hunden bland titlarna i namnet har bokstäverna SV och ett årtal tex SV-03. Vad betyder det? Jag e så usel på att söka så jag hoppas på svar här istället
 
Sv: Vad betyder den här titeln?

Ah tack så mycket bägge två! Vad innebär det att man fått den titeln då?? Ngt utställningsrelaterat antar jag?
 
Sv: Vad betyder den här titeln?

Varje år så finns det en utsällning i Sverige som är Svensk Vinnar utställning, där hundarna som bli BIR och BIM får titeln Svensk Vinnare följt av årtalet utställningen äger rum. Vilken utställning som är SV varierar från år till år.
Det finns även NV=Norsk Vinnare, FINV=Finskvinnare osv.
 
Sv: Vad betyder den här titeln?

Tusen tack för snabbt och tydligt svar! Nu förstår jag lite mer när jag läser stamtavlor och har mig...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 690
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 890
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 331
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp