Bukefalos 28 år!

vad för arabstammar passar bäst

Sv: vad för arabstammar passar bäst

neywaz skrev:
lånar knapp...

Ska bli intressant att se vad det blir av carinaso s arabföl, hoppas du hittar några köpare som är prestationsinriktade. Skulle köpa ett av dina föl själv om jag hade råd ;)

Camilla

Jag tror att mitt Premierföl blir finast :p :devil: ;) ;) ;) Men det är inte till salu för visso. Men Neýwaz, fall det blir en godkänd hingst av min så kan du alltid få betäcka dina ston!!!!! :D
 
Sv: vad för arabstammar passar bäst

Mitt sto är inte speciellt stor kring 1.50, men jag har valt Premier ändå. Jag hoppas att avkomman blr runt 1.50 i alla fall...
 
Sv: vad för arabstammar passar bäst

Jag tror att de klommer att landa på omkring 150-152. Nazzes kan bli något större eftersom hon själv är minst 155. Och storlek är visst en prio för mig. Jag vill helst inte att de ska bli större än 155... ;).

Vi kan ju ta det där med storleken en gång till. Jag brukar lägga ut en bild på min man (182 cm, 95 kg) när han rider Jubilanta (150 cm). Det är inte höjden det hänger på, utan massan... Obs, han är nybörjare på bilden, bara för att undvika alla sitskommentarer mm.

Urbanrider.jpg


Carina på Silver Arabians
 

Liknande trådar

Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 916
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 151
Senast: Marvin
·
Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp