Bukefalos 28 år!

vad för raser?

Sv: vad för raser?

lisenfisen skrev:
vilka raser används i distans är det bara araber???:D :D :D


Såklart är det inte bara araber som används inom distans, grenen är öppen för alla raser, men araber är vanliga, de har ju i långt tillbaka i tiden anpassat sig till det hårda ökenlivet, och därför blivit väldigt uthålliga.
Men givetvis finns det andra hästar som också har chans att slå stort, även om araber är mest lämpade.
Det viktigaste är att hästen har ett starkt psyke - är orädd, och att den är i bra fysisk kondition givetvis.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 421
Senast: Bulldoozer
·
Ridning Anses araben vara en viktbärande ras? En stor arab på ca 155+ som är i bra kondition. Vad tror ni max vikten på ryttare bör vara?
Svar
18
· Visningar
2 567
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 348
Senast: hundtant
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 090
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp