Vad gäller vid ägarbyte av stall

vinkelina

Trådstartare
örk. Ser ut som det blivit ägarbyte vid stallet. Och jag sitter lite på pottkanten. I mitt kontrakt står det att jag enbart betalar XXX mot att jag (eller person som tar över mitt ansvar) ger kvällsmat åt hästarna.

Idag var det medryttarens dag och då fick hon höra att nu skall vi även ta in hästarna på kvällen. (Nya? Stallägaren) Inget nytt kontrakt är skrivet. Vad gäller nu. Kan jag hänvisa till gällande kontrakt, tror inte att ägarbyte skett juridiskt ännu, nuvarande ägare verkar ha flytt landet, skulle bara åka på resa utomlands men borde kommit hem igår
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 722
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 840
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 443
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp