Bukefalos 28 år!

Vad går snabbast: trav eller galopp?

I

IsoldeIsolde

Hej! En fråga som jag har undrat över jättelänge. Vad går snabbast, trav eller galopp? Alltså maxhastigeheten på de olika tävlingshästarna som går lopp. Är det olika för olika sträckor kanske?
Jättetacksam för svar om någon vet!
Mvh Stina
 
Sv: Vad går snabbast: trav eller galopp?

Det ser man ganska lätt om en travhäst börjar galoppera på t ex upploppet i ett löp, och den ligger mitt i klungan så den inte kan vika undan. Då ser man lätt att det går snabbare med galopp :)
 
Sv: Vad går snabbast: trav eller galopp?

Det beror på vilken form av trav de e om de e stora tävlingar eller lite mindre.. Galopp e snabbare än trav.. Bilen släpper travhästarna i 54 km..
 
Sv: Vad går snabbast: trav eller galopp?

galopphästar springer fortast, men dem springer också i en naturlig gångart. trav är en gångart som hästen vanligt vis inte använer (i naturen) om en häst flyr så gör den det i galopp
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 829
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
827
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp