Bukefalos 28 år!

vad gjorde jag för fel?

nightcrawler

Trådstartare
jag älskar att baka och är långt ifrån något proffs, oftast blir det bra men ibland blir det bara fel. för det mesta har jag kunnat googla mej fram till vad jag har gjort för fel och hur jag ska göra men nu hittar jag inget. någon här kanske kan hjälpa mej?
bakade brysselkex för ett tag sedan. dom blev jättefina MEN dom smakar konstigt. när dom stod i ugnen så kände jag en stark smörlukt. och naturligtvis smakade dom så. vad hände? vad gjorde jag för fel? beror det på vilket smör jag hade?
 
jag älskar att baka och är långt ifrån något proffs, oftast blir det bra men ibland blir det bara fel. för det mesta har jag kunnat googla mej fram till vad jag har gjort för fel och hur jag ska göra men nu hittar jag inget. någon här kanske kan hjälpa mej?
bakade brysselkex för ett tag sedan. dom blev jättefina MEN dom smakar konstigt. när dom stod i ugnen så kände jag en stark smörlukt. och naturligtvis smakade dom så. vad hände? vad gjorde jag för fel? beror det på vilket smör jag hade?
Kanske - vad hade du för smör och viket bäst-före-datum hade det?
 
arla, jag menar arla. tänkte fel där.
Min erfarenhet är att olika märkens smör smakar och luktar olika.
Själv älskar jag Valios normalsaltade. Arlas smakar ingenting i jämförelse :D

Kanske är det helt enkelt så att du är känslig för olika smaker och det inte smakar som du är van?
 
Min erfarenhet är att olika märkens smör smakar och luktar olika.
Själv älskar jag Valios normalsaltade. Arlas smakar ingenting i jämförelse :D

Kanske är det helt enkelt så att du är känslig för olika smaker och det inte smakar som du är van?

det stämmer ganska bra. är jättekänslig för lukter och smaker. morsan och farsan tyckte det smaka gott men jag höll på att kräkas av både lukt och smak. är överkänslig och känner minsta lilla. va skönt att ha det löst :) har gått och funderat länge på detta "stora" problem :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
995
Senast: Praefatio
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 113
Senast: Voeux
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp