Vad gör era barn för tokigheter?

nevin

Trådstartare
Som överskriften frågar, berätta för mig vad era barngör för tokigheter!



Jag börjar:

DANIEL

*En morgon vaknar jag av TYSTNAD. Båda barnen har lyckats vakna och gå ut från sovrummet utan att vi hört dem, Brukar vara en omöjlighet då de båda tycker att det är jättskoj att väcka mamma och pappa...... När vi går upp för att kolla läget står de båda två i köket och ser oskyldiga ut. D har då lyckats få tag på vällingpulvret och "pepprade" matta, golv och allt han kom åt. Ludvig hade fått en skopa med....


*En annan morgon smög han ut och skulle hjälpa oss att plocka ur disken ur maskinen. Det var en bra tanke, men OJ vad vi fick leta efter en del saker. Ludvig hittade vi INNE i maskinen.....

*Jag skulle åka och hämta en häst en morgon, skulle ha ponnyridning på Parkis. Gör allt klart hemma och lämnar man och barn med frukosten. Jag hann lagom lasta lille ponnyn då sambon ringer och säger att vi måste åka in till sjukan med båda barnen! Jomentjena sade jag, nu överdriver du nog lite, vad har de nu hittat på? (min sambo kan vara lite hispig ibland)
Daniel hade på ca 1 minut lyckats hitta ett saltkar, saltat sig, bror, hela köksbordet och golvet!!!! MMMMM, hördes L, och Daniel säger att han bara "smakat lite med fingeret" Jaha, lasta av häst, packa in allt i stallet igen och avboka ridning som skulle börja om en halvtimma.....
Istället blev dagen en studie i hur man bäst roar barn på lasarettet, mellan alla feberkollar och blodprov....


*Nagellack är skoj, det står högst upp på ett skåp i badrummet där till och med jag måste stå på pall för att nå det..... men via nämnda pall, över handfatet och så på tå så når D det. Han passar inte i rosa nagellack på kinderna kan jag säga.... Mycket finare i det röda som skapades med borttagningsvätskan......:crazy:

*Jaaa! Sade D när de ställde ut ungarnas stege på Parkleken häromdagen, de har en liten som vi brukar luta mot lekhuset så de kan stå där och "måla" med vatten. Han gillar det. Den här dagen testade han en annan mammas nerver genom att klättra upp, kliva över nocken på taket och åka ner på andra sidan! Skitkul, tyckte ha, hon var lite mindre road!



LUDVIG

* Fönster? Är de till för gardiner och växter? Nehej, de ska man klättra upp i, gärna naken och så kan man stå där och vinka till grannen när hon åker till jobbet..... Fick jag minsann höra igår!


* På morgonen, eller närhelst mamman eller pappan ligger ner, kan man klättra upp mot deras ansikte, sikta med rumpan först för bästa effekt, sätt dig sedan PÅ deras ansikte så de har svårt att andas, det är JÄTTEskoj! De ska helst sova, de reagerar bäst då!


*Öppna kyl och frys är skoj med, särskilt om man sedan glömmer att stänga. Glassen smälter då.

*Nämnda kyl kan man även öppna, kolla vad man vill ha, komma på att man inte tänker ta nåt ur - istället KISSAR man där......



Det här är saker som inträffat under bara ett par månader, utom saltincidenten som inträffade i december....
Mina barn kan omöjligt vara ensamma om knäppheter, så, berätta för en nervpressad tvåbarnsmamma om era små!
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Rasmus gör massa tokigheter. Just nu berättar han mest massa roliga saker för hans fantasi är så underbar.
B.la. har han berättat att farfar ska låna min bil och åka till tomten.

Jag sov på soffan med Tilde på bröstet och Rasmus sov middag i sin säng, vaknade före mig och på soffbordet låg nässugen eftersom Tilde var förkyld, jag vaknade av att han körde upp nässugen halvvägs upp i hjärnan på mig!

30010120.jpg

29956740.jpg

29860125.jpg

26131284.jpg

24947529.jpg
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

30378361.jpg

29914445.jpg

26761490.jpg

26478218.jpg

25874772.jpg


Någonting gör han nog varje dag. Igår välte han ut en hel liten tomat-odling på golvet, men det var inte med flit. Idag tog han en stor tugga av parmesanosten när de var dags att äta. Jag har lärt honom att när mormor inte svarar å mobilsvaret hoppar igång låter han som en papegoja och säger "Mooormoooor mooormooor riiiing meeeeeejjj halllåååå moooormooooor..."
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Usch, den där nöässugen är spännande, men i hjärnan har jag aldrig testat den :rofl:

Bilden där han står på bordet :laugh:, så har jag hittat båda killarna med. Ludvig är snuskigt bra på att klättra! Häromdagen hittade vi honom på skrivbordet, men sen ramlade han ner, stackaren.... Som tur är bet han sig bara i tungan, jag trodde han skulle bryta nacken, han landade med hakan på stolen innan han rasade vidare ....



Vi har haft ägg på hela golvet med, D ville steka ägg i pannan, men klarade inte knäcka dem så han slog dem mot kanten på spisskyddet..... Kladdigt blir det vill jag lova!
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Rasmus är ganska feg, eller försiktig. Klättrar inte överallt, knappt i soffan!

Han skulle hjälpa mig och vispa pannkakssmet förut, det slutade med pannkakssmet på hela köksbänken och vi fick dra ut hela spisen för att får bort allt för de rann ner mellan!
Han hällde ut en hel burk bakpulver när vi bakade, tack och lov hade jag "stänktskyddet" på så pulvret hamnade där och inte i smeten.
Vi har hittat fjärrkontrollen i högtalaren vi hade förut. Och en strumpa och lite småsaker.
Han har skriuvat loss ena knoppen på vår öppna spis.
Matat Tilde med havrefras och bullar.
30273237.jpg


Säger att hans farfar bajsar med snoppen och att Kokos tjej heter Robert :D
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Mina barn har varit ganska snälla hittills, men Alexander fick tag på mitt nagellack när han var ca 3½....
mms_34076460.jpg
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Min yngste son som idag är 14 år tog knäcken på föräldrar, mor och farföräldrar och halva dagispersonalen.
Vi hade lock på spjälsängen, igenspikade fönster och säkerhetskedja på dörren för att han inte skulle rymma.
*Vid 2 ½ årsålder kom han instövlande hos grannen iförd pappas stövlar stl. 43 och blöja en fredagkväll!
*Han stoppade in en febertermometer i mikron så att det började brinna.
*Han hoppade ner i en vak när vi var på skotertur, han hissades snabbt upp och skalades av alla kläder, lindades in i ett renskinn, sen frågade han om det fanns mera bullar!
*Hade pippi på att springa ifrån oss och ner till älven och grannarnas brygga och göra eleganta hopp ut i vattnet, fanns inte en chans att hinna ikapp honom om han fick 3 meters försprång.
Detta gjorde han gång på gång, till slut tappade jag tålamodet och lätt honom sjunka ett par ggr innan jag hämtade upp honom, ställer honom på bryggan och hinner inte ta mig upp själv förrän han hoppat i igen ...
Men när han var 5 år kunde han simma!
*Samtal från dagis när han var 3½ år, kom och hjälp oss han är högst upp i storbjörken och vägrar komma ner, mitt svar blev gå in han kommer nog ner när han är less eller ring brandkåren!

Han är som sagt snart 15 år nu så jag kan skriva hur många liknande punkter som helst som lockar till skratt, men då var det faktiskt en kamp för familjens överlevnad och långt ifrån roligt.
Det finns nästan inte ett kort från hans småbarnstid för ingen orkade se det roliga i kaoset.
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

*Han hoppade ner i en vak när vi var på skotertur, han hissades snabbt upp och skalades av alla kläder, lindades in i ett renskinn, sen frågade han om det fanns mera bullar!

*Hade pippi på att springa ifrån oss och ner till älven och grannarnas brygga och göra eleganta hopp ut i vattnet, fanns inte en chans att hinna ikapp honom om han fick 3 meters försprång.
Detta gjorde han gång på gång, till slut tappade jag tålamodet och lätt honom sjunka ett par ggr innan jag hämtade upp honom, ställer honom på bryggan och hinner inte ta mig upp själv förrän han hoppat i igen ...

Åh, vad tufft ni måste ha haft det med att vara "på spänn":eek:

Kanske han själv blir pappa till vildbasare en gång (what goes around, comes around;)):D
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

:devil::devil::devil:Försök inte komma och klaga hos gamla mamma bara!:devil::devil::devil:






ps. Jag är ensambarn ...ds.
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Mina är 2,5 och 3,5 och jag kommer knappt ihåg allt de gjort för det är så mycket!
2-åringen är väldigt pillig på allt. En dag såg jag att han gjorde nåt vid spisen, men glömde sen av det. En kväll skulle jag göra pizza och satte på ugnen på 200 grader. Glömde av den och satte mej vid datorn. Sen gick jag ut och skulle ta ut plåten och köket var fullt med rök. Jag hade glömt sätta på fläkten, men tyckte det rykte väldigt mycket. Då hade han slängt in 2 grillvantar in i ugnen som nu låg och glödde.

De har dragit ner gardinstänger. plockat isär en hel sekretär, gjort sönder en ruta, dragit ner tapet i den enas rum och ritat väggarna i den andras.
Tagit parfym och nagellack från storasysters rum och kladdat ner rummet och sig själva.
Doppat min mobil i en kaffekopp som sambon ställt vid sängen när jag sov.
Slängt en touchmobil så rutan sprack.
Förstört zoomen på min nya kamera, såg den skyldige på ett kort dessutom i kameran :)

Hällt ut vällingpulver på köksgolvet, tömt kylskåpet på nästan alla flaskor och provsmakat: soja, senap, ketchup, majonnäs. Hällt ut kryddor och diskmedel över hela köksbänken.

Tagit ut mitt bankomatkort från kortläsaren och stoppat in ett simkort så jag inte fick in kortet när jag skulle betala räkningar.
Stoppat in dvdfilmer i dvd:n så att den fastnat inuti och jag fattade inte varför det inte funkade.

Orkar inte komma på mer grejer, blir deprimerad.. :p

30782053.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

*KL*

Rasmus fortsätter med sitt snack.

Har ju upptäckt att lillasyster 3½ månad inte har några tänder och säger:
"Pappa köpa tänder åt Tilde?"
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Kanske han själv blir pappa till vildbasare en gång (what goes around, comes around;)):D

Min svägerska har fått en riktig busunge nästan på håret till skitunge och tydligen enligt svärmor så är hon sin mamma upp i dagen och svärmor har suttit och gråtit för att min svägerska var så "hemsk" som liten (storebror var mycket lugn och beskedlig). Min svägerskas man var tydligen likadan som liten så det kunde ju bara sluta med en riktig busunge ;)

*kl*

Gud vilka historier ni skriver! Förstår att mycket av det inte är så roligt just då men ni kanske skrattar åt det nu? Min vildbatting kan få stanna i magen ett tag till tror jag! :p
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Vilken fantastisk tråd att läsa, underbart att få höra era barns tokigheter/vanisnnigheter! Lite tröst är det allt att få veta att man inte är ensam med kaoset :laugh:
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Kan svara för mina syskonbarn.
(sd = systerdotter, ss = systersonen)

Systerdottern har inte direkt gjort något, lugn som hon är. Men något jag väl kommer ihåg är det att precis innan flytten så målade sd, då 5 år, konstverk med kritor, bläckpennor, tusch m.m på tapeterna inne i hennes sovrum.
Alla pennor slängdes och sd förstår och hjälpte till att slänga dom.

Systersonen däremot är en riktig emil i lönneberga, han t.o.m ser ut som han :angel:

*Kom in i ett låst badrum. klättrade upp för bokhyllan och sprutade cillit bang (stavas?) i ögat.
*Syrran hjälpte honom av med blöjan, han gick och ställde sig på tvbordet och kissade i tvn (de hade då ingen platt-tv). Pappan bara hörde ett minitjut från tvn samt hur det började lukta. Där stod ss och sd skrattandes. Tack o lov så fick han ingen stöt.
*Innan de skaffade barnspärr för ugnen så hade de en vanlig simpel ugn. Ss öppnade ugnsluckan och ställde sig på luckan. Spisen flög framåt och ss slängdes iväg. Annars skulle han bli klämd mellan golv och ugn.

Sammanlagt så har ss förstört saker som har kommit upp i ett värde av 30.000+ (spis, ugn, tv, tvättmaskin).

Att de, p.g.a de vägrade lyssna på sin mamma, gick genom isen för några veckor sedan kanske man inte behöver dra.

Eller att en morgon ertappade jag dom med att öppnat brödpåsen tagit en tugga på vardera smörgås och sedan slängt till hunden var ju ett hyss. Mamman låg och sov och jag vaknade av prassel, en nöjd hund och glada barn. Det första jag gjorde var att ta upp all bröd, inkl. ta brödpåsen, rensa hundens käft från bröd och sedan fick barnen allt äran att sopa golvet från alla brödsmulor. Sedan fick de snällt sitta i soffan i 30 minuter för jag ville småsova. De var inte glada på mig men jag är en "elak" moster ;) efter 30 min så gav jag upp med att försöka småsova så jag "slängde upp" barnen till deras sovande mamma och följde med, där upptäckte jag ett annat hyss.. de hade hällt ut all tandkräm i handfatet och sd kör med det vanliga "Det var ss".
Hon blev butter när jag sa att hon ljög. För det fanns ingen chans i världen att han skulle nå dit även om han stod på toaletten.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Mitt barn bara säger väldigt roliga saker, hyss är jag väldigt förskonad ifrån. Men min kompis har råkat värre ut.

-Hon vaknade en morgon och upptäckte att tvååringen hade smörjt in en mörkblå soffgruppen (3+2:a) med idominsalva. Det var så fett att tyget gick aldrig att få rent. Luktade härsken Idomin efter ett tag.

- Hon har hittat två ostmackor i videon

-Samma kille tre år ritar ETT stäck med svart tuch på en meters höjd över heeela nedervåningen på huset. Genom var enda rum, över alla nedre luckor i köket, spaljen, garderobsdörrar, vitvaror, sovrumsdörrar, möbler, mm. När utskällningen kom fick hon till svar " men mamma, jag gjorde bara ett sträck" :D
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

VI har egentligen bara haft ett större hyss. Under tiden jag lagade mat så var det väldigt lugnt i barnens lekrum (ligger bredvid köket med hall emellan). Jag började ana ugglor i mossen och vad hittar jag när jag kliver in?!

Jo, de har systematiskt under tystnad klippt av fötterna på alla dockskåpsfigurerna + personerna från Pippi Långstrump, klippt håret på en Barbiedocka, klippt en liten fyrkant av gardinen, klippt av drakens tunga, klippt i Englas älsklingsgroda samt i Sagas älsklingströja.....:cry::mad:

Så vi hade saxförbud ett tag....
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
5 892
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp