Vad gör era barn för tokigheter?

Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

Idag låste Ailie ut mig på balkongen. Jättekul att få ställa sig och vråla ut över gatan efter hjälp samtidigt som man ser flickan klättra upp på köksbordet och promenera efter fönsterbrädorna.
Som tur är kunde damen som bor i huset tvärs över gatan komma och öppna åt mig.
Mitt livs första infarkt typ.

Men såhär i efterhand fnissar jag lite skrämt över det, jag ska aldrig mer städa på balkongen när jag är ensam hemma med Ailie!
 
Sv: Vad gör era barn för tokigheter?

L har ju inte hunnit göra så mycket tok (ännu :p), men en sak har han hunnit. Ni ser den här bilden av mitt akvarium?

31112_1255180348.jpg


Ni ser att det ligger en skiva under? Det är ungefär en och en halv decimeter från den skivan till själva bordsskivan. När L var omkring året så lekte han i hallen, när jag plötsligt hör honom gnälla upprört. När jag kommer in i hallen ser jag honom inte först. Sedan ser jag att han krupit in under skivan, så att han sitter dubbelvikt fram över sina egna ben, under akvariet. Och kommer givetvis inte loss själv. Hade inte hjärta att slita fram kameran för att fota honom innan jag tog loss honom, även om det varit roligt att ha bildbevis såhär i efterhand. Den skivan mellan tog vi bort ganska direkt efter den här händelsen. (No shit? :p)

Sedan har han också för vana att kasta allt han kommer åt från balkongen. Krukor, skor, nappar... Allt som möjligtvis går att skjuta mellan stängerna eller över räcket ska också ner. Tur att vi alltid är med när han är på balkongen så att vi hinner rädda det mesta i vilket fall.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
5 892
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp