Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tandläkare avklarat idag igen, och huvudvärken hänger i :down: Har hällt i mig Bamyl för en stund sen, hoppas det hjälper. Annars får jag nog åka hem tidigt idag och avboka boendestödet ikväll.
 
Åh, är de? Jag spanade på dem innan, men det står att de kommer från Sydamerika? Fast det svaret är från 2013, så de kan ju ha bytt leverantör.. :)

Hmm, det var konstigt. De jag sett på Clas här kommer från Sahlins struts men jag kan dubbelkolla för jag ska till Clas idag eller imorgon (beroende på om min kattmat behagar bli levererad idag eller ej :meh:).

Annars kolla direkt med Sahlins?
 
Hmm, det var konstigt. De jag sett på Clas här kommer från Sahlins struts men jag kan dubbelkolla för jag ska till Clas idag eller imorgon (beroende på om min kattmat behagar bli levererad idag eller ej :meh:).

Annars kolla direkt med Sahlins?
Märkligt, är de svenska strutsfjädrar bör det ju skrivas ut, det är ju ett jättebra försäljningsargument!

Jag ska vidarebefodra Sahlins till kompisen som har festen, tack för tipset :up:
 
Varför ska det ta emot så och åka och lämna in fälgarna på omlack, nu sticker klockan iväg också.
Bästa var att jag trodde bilen får körförbud nu i slutet av september, men det visade sig vara oktober. Det var hästsläpet som får körförbud nu i slutet av september, men det är på verkstad. Så kanske hinner de laga rampen också. För köra till besiktningen får man göra även om det är körförbud. :)
Så kan jag besiktiga båda samtidigt.
 
GAHH! Jag fick leverans av mitt paket idag men DEN DUMMA JÄVLA CHAUFFÖREN KÖR UT PÅ GRÄSMATTAN NÄRMAST HUSET! :rage: :rage: :rage:

Den bär inte om det regnar. Nu var det inte en lastbil tackochlov men blev det märken (har inte kollat ännu) kommer jag fan att kräva ersättning från Postnord. Och nej, det finns inget som antyder att det är bra att köra där. Just nu börjar gränsen mellan gruset och gräset med en stor j-la vattenpöl (och ja, puckot var in på gräset) :meh:

Det hade tagit kanske 20 sekunder extra att knacka på för leveransen och jag hade kunnat ge bra anvisningar om hur man kan köra (jag har kanske 1/3-dels hektar gräsmatta som är lite längre från huset som det går utmärkt att köra tung lastbil på).

GAHH! :arghh:
 
GAHH! Jag fick leverans av mitt paket idag men DEN DUMMA JÄVLA CHAUFFÖREN KÖR UT PÅ GRÄSMATTAN NÄRMAST HUSET! :rage: :rage: :rage:

Den bär inte om det regnar. Nu var det inte en lastbil tackochlov men blev det märken (har inte kollat ännu) kommer jag fan att kräva ersättning från Postnord. Och nej, det finns inget som antyder att det är bra att köra där. Just nu börjar gränsen mellan gruset och gräset med en stor j-la vattenpöl (och ja, puckot var in på gräset) :meh:

Det hade tagit kanske 20 sekunder extra att knacka på för leveransen och jag hade kunnat ge bra anvisningar om hur man kan köra (jag har kanske 1/3-dels hektar gräsmatta som är lite längre från huset som det går utmärkt att köra tung lastbil på).

GAHH! :arghh:
Ja, det är inte alltid lätt, lata chaufförer finns det tyvärr gott om... :/
 
Varför ska det ta emot så och åka och lämna in fälgarna på omlack, nu sticker klockan iväg också.
Bästa var att jag trodde bilen får körförbud nu i slutet av september, men det visade sig vara oktober. Det var hästsläpet som får körförbud nu i slutet av september, men det är på verkstad. Så kanske hinner de laga rampen också. För köra till besiktningen får man göra även om det är körförbud. :)
Så kan jag besiktiga båda samtidigt.
Varför lacka om fälgar säger då jag. Jag skulle inte ens se om det satt 4 olika fägar på bilen, så lite färg?
Näääää......:cool:
 
Varför lacka om fälgar säger då jag. Jag skulle inte ens se om det satt 4 olika fägar på bilen, så lite färg?
Näääää......:cool:
För att de läcker luft (orkar inte pumpa däcken varje vecka), saltet har ärgat sönder den gamla färgen och det kostade inte så mycket som jag trodde att lacka om dom, så kommer de se snygga ut på bilen, då bilen ser snygg ut (ingen synlig rost).
 
Skyndat mig att kasta in två maskiner tvätt innan min tid är slut kl 16. Var iväg på Pingstkyrkans loppis och Erikshjälpen, och *råkade* köpa lite mer tyg :o

Tänk vad man "råkar" köpa ibland :D du hade gått bananas på auktionen i somras, jag sålde en massa gammalt linne (farmors) men även längder av något... tja, tyg? Noll koll på vad det var :D det var farmor som kunde sy (och mormor och morfar då, de hade Tångfeldts skrädderi).

/hon med 2:a i syslöjd
 
Tänk vad man "råkar" köpa ibland :D du hade gått bananas på auktionen i somras, jag sålde en massa gammalt linne (farmors) men även längder av något... tja, tyg? Noll koll på vad det var :D det var farmor som kunde sy (och mormor och morfar då, de hade Tångfeldts skrädderi).

/hon med 2:a i syslöjd
Linne har jag inte så mycket "nytta" av :p Vill helst ha bomullstyg eller gardintyger, så jag kan sy grytlappar, kuddar osv av :p
 
Oh, syslöjd... det minns jag från skolan. Jag var en hejjare på att sy, så det slutade med att jag inte fick sy, för jag var en massproducerare. Tror det kan ha något med att jag sydde massa schabrak på den tiden. :angel: :rofl: :rofl:

Fick du godkänt på betyget? Frågar för att min mamma (som blev handarbetslärare) fick underkänt i syslöjd för att hon sydde för avancerat. Det var ett stående skämt i familjen att hon var nog den enda med underkänt som lyckades ta sig in på både seminariet och Märthaskolan och gå ut med högsta betyg och hedersomnämnande från MS. Som elev fick hon sy en eftermiddagsklänning till prinsessan Sibylla och en aftonklänning till drottning Louise. Det kan man kalla revanch.:D

Själv har jag just packat upp mina varor och upptäckt att jag glömde äggen och det var därför jag åkte till ICA:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 918
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 508
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 030
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp