Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
_20230818_221008.JPG

Mattes gosefluff är glad att matte är hemma igen. Grannen är inte samma sak.
 
Jag tuggar på en kola och reflekterar över en vecka som verkligen inte varit som alla andra, fast (mestadels) på ett bra sätt. Jag räknade nyss ut att jag de senaste 7 dagarna har gjort 6 olika saker som varit för mig helt nya och främmande och som verkligen inte ingår i mitt vanliga vardagsliv. Detta utöver att ha skött jobbet och livet i övrigt som vanligt. Med tanke på det så borde jag ju vara jättetrött, men jag har av oklar anledning haft nästan ändlöst med energi hela veckan. Jättemärkligt, men väldigt skönt. Och som jag har fått saker gjorda! Ska fira med en lat morgon med fotboll och pannkakor imorgon bara för det :d
 
Funderar på hur jag ska gå vidare med mina skulpturer nu. Behöver köpa hem glasyrmaterial för att blanda glasyrer och behöver bränna en första gång så jag kan glasera. Och sedan boka gasugnen tillsammans med en bekant för att glasyrbränna. Känns så omständigt bara, men måste fixas..
 
Kan inte somna!! Lyssnar jag på ljudbok blir det tilt i hjärnan för den börjar tänka på annat och kan inte lyssna och tänka samtidigt. Stänger jag av boken drar hjärnan igång och analyserar dagen (som bjöd på alldeles för mycket känslor). Jag vill bara sova nu :arghh:
Kan du försöka meditera lite? Tänka på din andning och sånt.
 
Är jätteglad, för jag verkar ha hittat de perfekta byxorna :banana:
Som jag letat. Och letat. Och letat ännu mer. Och så beställde jag på nätet, för det var svårt att hitta rätt i butik. Idag kom mitt paket. Byxorna är hur bra som helst!

Först tänkte jag vänta med att prova till imorgon. Trött och lite grinig och inte i form för att känna mig misslyckad som inte passar i några byxor alls. Men nyfikenheten tog överhanden och jag provade dem ändå.

De är perfekt längd. Extremt stretchiga precis överallt så att de sitter hur bekvämt som helst. Precis så höga i midjan som jag vill ha dem och trots då att de är lite som tights så sitter de inte supertight längst ner mot foten, utan såpass löst att de ser ut mer som "riktiga" byxor. Jag kan helt enkelt inte hitta ett enda fel! Det har nog inte hänt förut. Vilken grej!
 
Är jätteglad, för jag verkar ha hittat de perfekta byxorna :banana:
Som jag letat. Och letat. Och letat ännu mer. Och så beställde jag på nätet, för det var svårt att hitta rätt i butik. Idag kom mitt paket. Byxorna är hur bra som helst!

Först tänkte jag vänta med att prova till imorgon. Trött och lite grinig och inte i form för att känna mig misslyckad som inte passar i några byxor alls. Men nyfikenheten tog överhanden och jag provade dem ändå.

De är perfekt längd. Extremt stretchiga precis överallt så att de sitter hur bekvämt som helst. Precis så höga i midjan som jag vill ha dem och trots då att de är lite som tights så sitter de inte supertight längst ner mot foten, utan såpass löst att de ser ut mer som "riktiga" byxor. Jag kan helt enkelt inte hitta ett enda fel! Det har nog inte hänt förut. Vilken grej!
Jaha!! Och vad är det för under byxor då?
 
Efter att hovis hade skott om pållan skrittade vi ut en kort sväng då ryggen okejade det 😊. En härligt mysig förmiddagstur längs grusvägen i solskenet fast pållan nog helst slumrat en stund till i boxen 😍😄.
Hemma igen och efter lunch tog jag kaffet ute på trappen med ungkatten i sele; blev riktigt varmt där men skönt en stund 😊.
Ikväll när älsklingen kommit hem blev det pinsa-pizza med bla ekspånsrökta musslor till honom och till mig en god bianco med chevreost, förkokt rödbeta, honung och ruccola och soffhäng till några avsnitt av den spännande serien Det sitter i väggarna; himla bra fredag 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 500
Svar
2 010
· Visningar
73 513
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp