Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vädret! :love: Mysig ridtur i skogen på lunchen och efter det gav jag alla kraftfoder, slängde ner hö, fyllde nytt vatten, mockade ligghallarna och gav kaninen mat och nytt vatten. Blir en sen kväll pga ridskolan med yngsta dottern ikväll så det är skönt att ha så mycket stallsysslor som möjligt klara så det bara är att ge hö ikväll.
 
Mystiskt. Jag fick en faktura - på Kivra från telenor på en dry tusenlapp. Bara ren och skär tur att jag var därinne och kollade pga deklarationen - är nästan aldrig på Kivra. Den var ställd till min address i Bollnäs där jag inte bott på tre år och jag blev fakturerad för att jag inte lämnat tillbaka en digital tv box. Bara det att jag aldrig haft en sådan box eftersom det var HV som stod på abonnemanget och jag inte tittade på tv öht.

Ringde kundtjänst och de rättade till det, men ja, sabla tur att jag faktiskt kollade Kivra.
 
Mystiskt. Jag fick en faktura - på Kivra från telenor på en dry tusenlapp. Bara ren och skär tur att jag var därinne och kollade pga deklarationen - är nästan aldrig på Kivra. Den var ställd till min address i Bollnäs där jag inte bott på tre år och jag blev fakturerad för att jag inte lämnat tillbaka en digital tv box. Bara det att jag aldrig haft en sådan box eftersom det var HV som stod på abonnemanget och jag inte tittade på tv öht.

Ringde kundtjänst och de rättade till det, men ja, sabla tur att jag faktiskt kollade Kivra.
Jag brukar få notiser och mejl om fakturor i kivra.
 
Har slängt 32 kemikalier...
Och sanerat kemikaliespill från någon röten gammal härdare från tusen år sedan
Och lyckats få härdare på tröjärmen trots att jag hade dräkt, handskar, glasögon, mask, hårnät och hade tejpat ordentligt runt vristerna :cautious: :arghh:
Dräkten lyckades rivas upp och i samma veva rann det en massa från burken jag lyfte.

Så nu sitter jag och mailar företaget för att se om någon minns vad som var i deras härdare och om man kan tvätta tröja med härdare i tvättmaskin, eller om det bara är att slänga den.
 
Fick idag reda på en sak på jobbet och om det blir som det verkar så måste jag söka nytt jobb. Jag VILL INTE men situationen kommer bli ohållbar om det sker.
Problemet är att jag avskyr att söka jobb och är usel på det så jag hade hoppats på att få slå mig till ro något decennium eller så där jag är nu.
 
Har slängt 32 kemikalier...
Och sanerat kemikaliespill från någon röten gammal härdare från tusen år sedan
Och lyckats få härdare på tröjärmen trots att jag hade dräkt, handskar, glasögon, mask, hårnät och hade tejpat ordentligt runt vristerna :cautious: :arghh:
Dräkten lyckades rivas upp och i samma veva rann det en massa från burken jag lyfte.

Så nu sitter jag och mailar företaget för att se om någon minns vad som var i deras härdare och om man kan tvätta tröja med härdare i tvättmaskin, eller om det bara är att slänga den.
Vissa företag har mycket bättre kundservice än andra. Fick tillbaka svar 1 minut efter att jag frågat med ett rakt svar utan knussel. :bow:
Nu funderar jag på om jag orkar be ag om ersättning för tröjan...
 
Jäkla katt!

Jag är redan hemma (tack och lov). Hängt upp soppåsen på dörrhandtagetså katten inte ska nå den, eftersom jag lagt i kycklingben. Hör prassel från köket, bryr mig inte om det, men sedan hörs det mer prassel och när jag går ut hade Megara på något sätt lyckats ta sönder soppåsen och smaskade på kycklingbenen. Tog bort det som fanns i munnen - hon svalde snabbt som en blixt. Och la upp påsen i utrymmet ovanför kylen, som hon (än så länge) inte når.

Förhoppningsvis skärs inte något upp i mage och tarmar men jag får hålla ett vakande öka på henne och mår hon dåligt blir det akutvet.

Suck

I värsta fall kommer skatteåterbäringen gå till vet.
 
Stötte på en awkward snubbe. Han såg mkt nöjd ut över att ses. Till synes välkammad snubbe i äldre medelåldern som arbetar i ngn chefsposition på statlig myndighet. Detta är ju dock absolut inget som hindrar honom från att vara just... awkward. Vid ett tillfälle när vi råkade stöta ihop så utbrast han: "Hej! Du det kanske låter lite konstigt det här, men min fru är bortrest över helgen. Du vill inte komma förbi på ett glas vin?"

Låter lite konstigt? No shit 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 077
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 955
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 024
· Visningar
59 853
Senast: Asko
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
905
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp