Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

80-ariga grannen har nu betalat for en ... valp. :crazy: Valpen kommer bli i 23-28 kilos klassen och grannen ar inte direkt stadig pa fotterna. Hon har ingen susning om hur mycket motion en hund i den storleken behover, hur man tranar, och forvantar sig att jag ska hjalpa henne.
Jag har forsokt styra in henne pa en vuxen hund, men nej, valp ska det vara :banghead:.
SA ... det ser ut som om jag nu far starta mer an en valpklass i sommar forutom all extra hjalp hon kommer att behova. Oh well ... det ar tur att valpar ar kul att leka med. :cool:
 
Är på jobbet. Hoppas att det blir en lugn natt. Jag lär bli sömnig, har inte sovit alls idag. Blev uppringd strax före 16 så då är det ju inte tid för att hinna sova :p
 
Vi är rätt slitna båda två och vi har haft 28 grader. Så vi har tagit helledigt och latat oss. SÅ skönt!
Skulle iaf ner och mocka, göra mat etc till min häst nu. Men inte ens det behövdes.
Någon hade både mockat, vattnat det lite torra underlaget i boxen och gjort mat. Och så ska de ta in sen. ❤️
 
Helvetes-jävla-absurd-skit-start-på-resan-helt-utan-sannolikhet-men-fan-fan-fan.
Nu har det löst sig med hjälp av världens bästa dotter som körde hela vägen till flygplatsen.

Elfel, förseningar i 5-minutersintervaller.
Till slut gick tåget en station innan de ropade ”vi kommer att få vända här tillbaka till Linköping, Kimstad blir slutstation.”Mitt ute i ingenstans-Kimstad. Obehöriga på spåret.anslutning fucked. Bokar ny som back-up flixbuss. Ingen ersättningsbuss, ”ni får vänta på nästa tåg som vi inte heller tror kommer att kunna gå”, panikbokar taxi då lovas ersättningsbuss som senare visar sig fejkad , avbokar taxi - ersättningsbussen kör rakt in i en stor trafikolycka in mot Norrköping. Buss backar kilometervis för att komma runt på motorvägen, men åker sedan inte till centralstationen trots löfte utan släpper av alla ute på en hållplats i utkanten av stan långt från rese. Inser att det går inte men löper ändå 3 kilometer med väskor för att se bakändan på flixbussen dra iväg 30 meter framför trots mina viftanden och skrikanden. Ringer dottern som kommer med bilen, hämtar och kör hela vägen till Skavsta.

Så nu på flygplatsen i tid. Helvetes jävla spårtrafik och oförmåga att lösa problem hos trafikledningen - och ett riktigt clusterfuck i osannolika events.
 
Senast ändrad:
Nu har det löst sig med hjälp av världens bästa dotter som körde hela vägen till flygplatsen.

Elfel, förseningar i 5-minutersintervaller.
Till slut gick tåget en station innan de ropade ”vi kommer att få vända här tillbaka till Linköping, Kimstad blir slutstation.”Mitt ute i ingenstans-Kimstad. Obehöriga på spåret.anslutning fucked. Bokar ny som back-up flixbuss. Ingen ersättningsbuss, ”ni får vänta på nästa tåg som vi inte heller tror kommer att kunna gå”, panikbokar taxi då lovas ersättningsbuss som senare visar sig fejkad , avbokar taxi - ersättningsbussen kör rakt in i en stor trafikolycka in mot Norrköping. Buss backar kilometervis för att komma runt på motorvägen, men åker sedan inte till centralstationen trots löfte utan släpper av alla ute på en hållplats i utkanten av stan långt från rese. Inser att det går inte men löper ändå 3 kilometer med väskor för att se bakändan på flixbussen dra iväg 30 meter framför trots mina viftanden och skrikanden. Ringer dottern som kommer med bilen, hämtar och kör hela vägen till Skavsta.

Så nu på flygplatsen i tid. Helvetes jävla spårtrafik och oförmåga att lösa problem hos trafikledningen - och ett riktigt clusterfuck i osannolika events.
Å sen när man får andas ut så är det såklart så att det är väldigt små problem i relation till dem som var drabbade i trafikolyckan eller om obehöriga på spår betydde något tråkigt idag. Men absurd följd av händelser var det.
 
Å sen när man får andas ut så är det såklart så att det är väldigt små problem i relation till dem som var drabbade i trafikolyckan eller om obehöriga på spår betydde något tråkigt idag. Men absurd följd av händelser var det.
Obehöriga på spåret brukar mest betyda just det, betyder det något olyckligt heter det mer "olycka". Så du kan vara arg över det i alla fall utan något dåligt samvete alls. :)

Skönt att det löste sig i alla fall!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 835
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 075
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 180
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp