Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gett katterna och hundarna mat, de senare har varit ute en sväng i det snöblandade men nu har vi gått och lagt oss igen. Ska vila lite mer innan jag tar apostlahästarna och går och drar in hö till hästarna. Får inte glömma att ta mitt inpasseringskort ur bilen när jag är där. :cautious:

Har även bokat taxi senare till hyrbilsfirman där jag ska plocka ut en hyrbil före jobbet.
 
Knappast rymt från huset, jag funderade på att slänga ut den när jag upptäckte att den försvunnit men det ska bli så dåligt väder så jag tyckte samtidigt synd om den. Här finns nyvakna flugor, är varmt och torrt och håller den sig bara undan så jag slipper se den så kan vi samexistera. 😅

Alltså honorna finns året runt inomhus och kan bli upp till 7,5 cm! https://skillingaryd.nu/natur/motet-del-49-storre-husspindel/

Det är sådana jag haft under flera säsonger nu inomhus, de kommer kanske i 15-20 st i grupp över ett par dagr.
 
Frukost intagen.
Alla blommor vattnade. Brukar göra det på söndagar, men glömde det igår. Längtar efter att kunna sätta ut paprikorna och bananen i växthuset! Lite för kallt på nätterna fortfarande.
 
Sitter i soffan med hundar och en kopp te, som vanligt vid den här tiden. Lätt ångest över allt som behöver göras som inte blir gjort, men förhoppningsvis går det lite lättare idag när jag är ledig och sambon jobbar hemifrån (det är något med hur jag ser honom sitta och göra "bra saker" som hjälper mig att själv komma igång). Morsan vill ses i eftermiddag också. Vi har inte setts på länge nu. Jag känner inte för att träffa någon. Å andra sidan känner jag inte för något annat heller...
 
Kom till lite kaos på jobbet men prioroterade mig själv med att skicka mail kring lite olika datum då jag kommer att behöva flexa ut och gå till tandläkare etc till nya chefen.

Alltså, förr-förra veckan nämnde jag att jag behöver boka veterinär till katten och frågade om jag kunde göra det/ vad hen tyckte. Fick svar hur hen tyckte jag skulle göra (jobba hemma, och flexa ut den tiden veterinärbesöket tar)... och i dag frågade hen hur det hade gått att boka veterinärtid?!?! 🥲
Alltså det känns så bra att inte behöva slåss för varenda sak man säger och det är så skönt och bekräftande att hen precis som en normal människa frågar hur det går kring något den andre tycker är viktigt!
 
Uppe och har swiffrat alla ytor i lägenheten 😅 Fick tydligen feeling.
Men nu ska jag göra gröt och dricka kaffe.

Extra pepp på att jobba idag, för då går tiden snabbare tills det är ridning ikväll :D
Ska försöka återuppta medryttarhäst-fiskeriet också.
 
Min vet har bara drop-in på måndagar så jag har bokat oss till en annan, Årsta vet klinik @Hoarfrost var inte du där med Sparky för ett tag sedan?

Hon fortsätter att krafsa och nu har hon ingen aptit så det brinner i knutarna.
Årsta har varit superbra med Sparky!
Nu har jag en annan veterinär (för de är närmre), men Årsta hade lätt varit andra val om jag behövt åka.

Lycka till :heart Skickar goda tankar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 761
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 813
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 014
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp