Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Årsta har varit superbra med Sparky!
Nu har jag en annan veterinär (för de är närmre), men Årsta hade lätt varit andra val om jag behövt åka.

Lycka till :heart Skickar goda tankar!

Årsta ligger bara tre tvärbanahållplatser från mig så är det allra närmsta alternativet men aldrig varit där pga hållit mig till min gamla vet på söder. Rotat fram kortet jag har till veterinär och större utgifter.

Skatteåterbäringen kunde gått åt roligare grejer men, c'est la vie.
 
_20240415_084725.JPG


Trött och sliten som jag är gjorde den här verkligen min dag igår :love: :D #jagärenenhörning
 
Knappast rymt från huset, jag funderade på att slänga ut den när jag upptäckte att den försvunnit men det ska bli så dåligt väder så jag tyckte samtidigt synd om den. Här finns nyvakna flugor, är varmt och torrt och håller den sig bara undan så jag slipper se den så kan vi samexistera. 😅

Alltså honorna finns året runt inomhus och kan bli upp till 7,5 cm! https://skillingaryd.nu/natur/motet-del-49-storre-husspindel/

Var på väg att trycka gilla men eftersom jag inte gillar dom alls så :cautious:
Tyvärr älskar de små (gigantiska) liven min källare :mad:
 
Mamma har grävt fram sin gamla symaskin från källaren och ska lämna in den på service, och sen ska jag få den. Så nu har jag en massa idéer om vad jag ska sy. Samtidigt som jag målar mer än någonsin just nu och maken har utmanat mig trots att jag vill ge upp med jämna mellanrum.

Så, nu funderar jag på att göra en ateljé på vår översta våning! Vi har 36 kvm som just nu används som förråd. Men det är en väldigt fin inredd vind med stora fönster och träbalkar i taket. Tänk, vad drömmigt att få ha sin egen ateljé!
 
Mamma har grävt fram sin gamla symaskin från källaren och ska lämna in den på service, och sen ska jag få den. Så nu har jag en massa idéer om vad jag ska sy. Samtidigt som jag målar mer än någonsin just nu och maken har utmanat mig trots att jag vill ge upp med jämna mellanrum.

Så, nu funderar jag på att göra en ateljé på vår översta våning! Vi har 36 kvm som just nu används som förråd. Men det är en väldigt fin inredd vind med stora fönster och träbalkar i taket. Tänk, vad drömmigt att få ha sin egen ateljé!

Det låter som en fantastisk idé! :up:
 
Kom till bensinmacken och en tant i 70 års åldern kom mot mig. Skulle tanka men, hon frågade "Kan du hjälpa mig? Jag har aldrig tankat, det är min man, men han är så sjuk nu och jag måste till lasarettet".
Så hade en kort utbildning i hur man tankar, kortet där, tyck där etc.
 
Sakta men säkert får jag lite saker gjorda ändå. Läkarbesök ombokat, hundarna har fått en liten promenad och jag har borstat hunden som hårar en del just nu. Ätit lunch också, vilket nog var bra. Nu ska jag försöka fixa med lite bilder som behöver bli klara snarast...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 756
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 813
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 014
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp