Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag unnade mig sovmorgon och fick tårtfrukost IOM att jag fyller år och ÄLSKAR tårta. Känns lite tungt att ge sig ut och jobba hästar nu med den har tårt-paltkoman som fortfarande sitter i. 😅
Sambon är och köper havskräftor som jag ville ha ikväll. 😍
Stort grattis på din dag! 🤩🥳🌹💥🍾
 
Jag och kollegan har en spaning :angel:
Tjejer tar bilder på mat i sängen, gärna med en macbook pro brevid och skriver typ "ska äta x och titta på x så mysiiiigt" på sociala medier. Sedan äter de inte i sängen.
Killar tar bilder på mat på bord eller köksbänk och skriver samma sak. Men! Sedan äter de maten i sängen.

Vi tänker att vi är genier. :p
 
Får infusion = Misär!!!!

20240417_153029.jpg

Lurar på om jag ska åka inom affär och köpa mig en krämbulle sen 🤔
 
Hur blir man mindre engagerad i saker? Jag traslar konsekvent in mig själv i projekt som egentligen inte ligger på mitt bord. Det är helt intressestyrt och på eget bevåg, men också helt och hållet ansvarsområden jag varken har uppdrag eller utrymme att ta på mig :grin:
 
Jag har hämtat hem inkubatorn från jobbet och måste nu tydligen gå till någon butik och köpa tre colaflaskor/valfri läsk med rätt diameter och hälla ut colan eftersom jag inte dricker den. 😅 Vilket slöseri!
Flaskorna kommer att hålla vattnet som höjer luftfuktigheten.
 
Var precis ute på en kort promenad med sambon, vi behövde panikhandla lite i närmsta mataffären och det passade bra att rasta hundarna samtidigt. Men alltså, så kallt det var! Solen sken och jag tänkte att det skulle vara skönt ute, men icke! Nu är jag hemma och känner mig som en isbit. Det är säkert normalt för den här tiden på året, men jag vill ha värme nu!
 
Jag har hämtat hem inkubatorn från jobbet och måste nu tydligen gå till någon butik och köpa tre colaflaskor/valfri läsk med rätt diameter och hälla ut colan eftersom jag inte dricker den. 😅 Vilket slöseri!
Flaskorna kommer att hålla vattnet som höjer luftfuktigheten.
Vad är det för konstig äggkläckningsmaskin? De olika jag testat har man bara hällt vanligt vatten i och sedan en fuktmätare + tempmätare så man har rätt luftfuktighet och temp.
 
Vad är det för konstig äggkläckningsmaskin? De olika jag testat har man bara hällt vanligt vatten i och sedan en fuktmätare + tempmätare så man har rätt luftfuktighet och temp.
Den här har tre vattenstationer som man skruvar in flaskor i istället för att man häller vattnet direkt i maskinen. Gängorna passar generella halvlitersflaskor.
Den har inte heller någon fuktmätare så jag får använda den jag har till spindlarna. Very basic, men den vänder i alla fall på äggen, tack och lov! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 068
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 060
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp