Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rätt trötta efter stallet (pållan var härlig att rida litet dressyrpass på, på torr ridbana 😃) och sambon jobbet så bestämde vi oss för att åka till stan och ta middag på MAX och veckohandla (lugnt i butiken såhär dagen före lön) innan stallet och kvällsfodra på vägen hem 😊. Varor är inpackade, hunnit äta en smörgås var, sambon lagt sig och honkatten har tacksamt kommit in för natten så jag ska bara torka av lite bänkar och så i köket ska jag med sova :)
 
Barockbord låter dock rätt pampigt 😁

Japp!

Jag om säg ett halvår:

6c3e314f-deb4-4d51-9a84-093e8f33207b
 
Eleverna har NP idag så mina fm-lektioner utgår. Hoppas på att inte bli random inkastad som vikarie (ingår inte i mitt/vårt jobb egentligen, men de verkar ha ”glömt” det. :grin:) Behöver verkligen de timmarna för att försöka kolla ikapp på elevernas arbeten i det ämne som jag sagt ifrån att ta ansvar för - men ändå måste ta ansvar för. Just nu hänger det minst sagt i luften eftersom jag bara är en person och därför (konstigt nog :grin:) inte kan göra två jobb samtidigt. Framförallt inte när det är högst oklart vems ansvar det är och jag inte får betalt för att göra det jobbet också. :meh:
Blörk.

I övrigt önskar jag att jag kunde spola fram tiden tills pappas hus är tömt och sålt, min kollega är tillbaka från föräldraledigheten och livet lugnat ned sig lite. För som det är just nu känns det som att jag sitter i ett skenande tåg tillbaka mot utbrändhet. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 309
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 923
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 084
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp