Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens arbetsplats. Fotar i vanliga fall inte tävlingar, men ponnyfälttävlan är 😍

20240505_085613.jpg
 
Men det är ju som att du upprepar ordet snopp, typ hela tiden.

Det blir fel i våra huvuden.
Vi är uppfostrade till att inte använda könsord i vardagsspråket.
Så vår spärr mot "fula ord" dunkar oss i huvudet varje gång du säger eller skriver balle.
I min värld så är det nämligen ett förbjudet ord i dagligt tal.

Jag skulle faktiskt uppskatta att få slippa det ordet på för mig fel ställe.
Jag bryr mig inte men visst hickar hjärnan till varje gång innan jag kan fortsätta läsa O_o
 
Försöker hitta laddaren till klockan
Har lagt den på ett bra ställe tydligen
Var bort till gamla lägenheten och slängde sopor
Hon har inte städat klart än så
 
Är helt död, vet inte när matchen slutade (den gick till OT) men då var jag så uppe varv att jag inte kunde somna. Jag gillar inte Leafs men jag känner faktiskt med deras bittra fans - för det mesta är de odrägliga. Nu hoppas jag att Nylander kommer till VM, även om det är små chanser. Liksom de andra Torontosvenskarna.
 
Ska packa upp resten av köket.
Starta en tvättmaskin och plocka i diskmaskinen
Sen göra klart sovrummet.
Alla sista minuten grejer ligger i olika lådor så måste hitta rätt
 
Sambon fick rätt om att det skulle bli knepigt att få in honkatten igårkväll så hon blev utelåst när vi la oss vid midnatt. Gissa vem som är mest lättväckt och vaknade till av att ungkatten traskade omkring- antagligen honkatten som ville in. Jodå, vid 04.30 passade det att komma in 😆.
Vi sover ju förstås med fönstret lite öppet och alltså wow så mycket fågelkvitter 😍.
 
Tror det är mycket pollen. Känner mig helt sänkt men jag har parkerat bilen på en plats där jag ändå måste flytta den före 08.00 på måndag så då kan jag ju lika gärna ta en sväng till gymmet. Jag kan ju vänta till imorgon också men jag har planerat träning idag så jag kör efter planen.
 
Men det är ju som att du upprepar ordet snopp, typ hela tiden.

Det blir fel i våra huvuden.
Vi är uppfostrade till att inte använda könsord i vardagsspråket.
Så vår spärr mot "fula ord" dunkar oss i huvudet varje gång du säger eller skriver balle.
I min värld så är det nämligen ett förbjudet ord i dagligt tal.

Jag skulle faktiskt uppskatta att få slippa det ordet på för mig fel ställe.
Jag har pratat om ballarna i hela mitt liv. Tror alla infödda skåningar, precis som jag, är uppfödda med orden balle och ballarna, där det inte menas något könsord alls.
"Du har en fläck på höger balle"- fläck på byxorna på höger skinka.
"Jag blev stucken av en geting på ballen när jag satte mig på gräset"- hände mig, satte mig och blev stucken av en geting på ena skinkan, fullständigt normalt att säga för 11-åriga jag utan att tänka att balle plötsligt skulle tolkas som något annat av andra.
"Han sitter på ena ballen"-hunden sitter på ena delen av rumpan sådär lite på sniskan.

Balle är ett neutralt ord för minst ett helt landskap, känns märkligt att man ska sluta använda det för att någon annan tänker på andra saker.

Att det för övrigt används som förkortning för balkong är inte ovanligt heller, hör flera använda det, kanske för att så mycket från andra landskap flyttar till Skåne så vi är van vid att ta till oss andra uttryck också.

Men visst. Min hund är hädanefter på balkongen. Och sitter på skinkan.
 
Åh det vore ju schysst, ingen oro om du inte hittar dem dock 😊 skicka pm!

Jag streamar inte särskilt mycket, iofs är dessa mina första moderna med bluetooth koppling 😅 får väl se om jag erbjuds det någon gång, än så länge känns det mera praktiskt med batterier då jag inte klarar mig på jobbet utan dem.

Ah, jag missförstod 😊
Absolut, jag samlar ihop och sänder ett PM :)

Ja det är kul med bluetooth, modernt och bra, skönt att slippa hålla i telefonen eller koppla med extra saker också :D
 
Tror det är mycket pollen. Känner mig helt sänkt men jag har parkerat bilen på en plats där jag ändå måste flytta den före 08.00 på måndag så då kan jag ju lika gärna ta en sväng till gymmet. Jag kan ju vänta till imorgon också men jag har planerat träning idag så jag kör efter planen.
Ja känner också av pollen. Vet att jag är pollenallergisk trots att allergitest inte visade det för en del år sedan. Har reagerat varje år på samma vis (vissa år mer och andra mindre) oavsett test sedan barnsben, och i år är det jäkligt tycker jag. Eller så är jag "på gång att bli förkyld" varje år vid den här tiden väääääldigt länge ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 986
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp