Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här svänger det minsann :D Skulle haft hovistid på fm men framflyttat till em så då passade jag på att ta en promenix i värmen och dra igång en långtvätt och satte mig för att plugga. Då ringer det från extrajobbet om jag kan komma in och jobba i tältet på Maxi några dagar?!? Sååå nu ska jag bara få i mig lunchen klart och pausa tvättmaskinen så ska jag en sväng in till stan och kolla över rutinerna innan stallet och hovis :)
 
Jag kör på orkanhastighet på jobbet i dag. Tänker att 10min lunch nu blir bra innan jag drar igång igen.
Måste hinna med en hel del grejer iom att jag ska ha semester tor-fre när katten ska opereras. Så det behöver gå lite undan.

Misstänker dock att jag kommer få "för mycket" gjort i dag, så det kanske blir en ganska chill onsdag ändå. :D
 
Det var en diskussion i Trädgårdstråden att kryddväxter från mataffär förgiftar jorden om man planterar dem i en kruka/friland. Så köpte en mynta på Hemköp och ska se vad som händer, om den överlever eller inte.
Jag skrev inte förgiftar men man kan få med sig sjukdomar man skall vara medveten om det.
 
Det var en diskussion i Trädgårdstråden att kryddväxter från mataffär förgiftar jorden om man planterar dem i en kruka/friland. Så köpte en mynta på Hemköp och ska se vad som händer, om den överlever eller inte.
Mynta rotar sig supersnabbbt. Så är du orolig - nyp ett par grenar och ställ i vatten. På en vecka har du rötter.

Fö jag antar att det är "jorden" som inte är bra. Inte själva växten som man ju äter.
 
Mynta rotar sig supersnabbbt. Så är du orolig - nyp ett par grenar och ställ i vatten. På en vecka har du rötter.

Fö jag antar att det är "jorden" som inte är bra. Inte själva växten som man ju äter.

Inte orolig för att den ska vara dålig för mig. Men jag kommer plantera den ensam i en mindre kruka så kan den inte sprida gift/sjukdomar/rötter. Jag har hört att mynta ska vara relativt härdig så ploppar ner den och sedan för vi se.
 
Försöker planera en minisemester. Till att börja med behöver jag då klura ut vad jag vill göra och vart jag ska åka. Det enda jag är säker på är att jag vill ut i fin natur :rofl: Ska se om det går att åka till Finland snart.
 
Är hemma och förkyld. Trodde den tiden var förbi nu med tanke på att det inte är kallt och så, men tji fick jag. Nyser, hostar och fryser i kapp med mig själv. Halva natten svettades jag rejält, men tänkte inte att det var så konstigt egentligen, var väl varmt.... och sedan frös jag, och kollade, och jo, feber. Har stoppat i mig alvedon så febern har nog sjunkit lite nu. Det är varmt ute men jag fryser... Har tillbringat dagen i sängen och i soffan mellan hundpromenaderna. Nässprayen hjälper något bara, allergitablett inte alls, tablett mot ont i halsen bara när jag tar den. Så nu dags för te extra varmt för att chocka halsen! Och vila en stund igen.
 
Jag var workshopledare i förmiddags. Efter det så följde ett gäng pratmöten på skype. Så mitt introverta jag är helt dränerat och jag vill bara stänga av datorn och ligga i fosterställning resten av dagen. Men jag måste få gjort ett par saker till så det får vänta bara lite.
 
Väntar besök. En kollega till maken kommer förbi med en hälsning från hela arbetsgruppen. Ska bli kul att träffa henne, har bara hört talas om henne innan. Verkar trevlig.

Sen ska vi gå till postlådan och posta ett brev. Lagom med planer för eftermiddagen/kvällen
 
Det ser ut att bli några roliga jobbdagar men i denna sol och värme blir det att ladda upp med ordentligt med vatten och solskyddsfaktor när jag inte är under tälttaket 😄.
Och pållan har fått nya skor och hade finfina hovar, skönt 😊.
 
Satt på jobbet i godan ro när telefonen ringde och det var från sonens skola. Blev att åka dit i ilfart då han trillat handlöst från en klätterställning (2,5m ned) med rygg/rumpa först! 😰
Tappade luften och blev ledsen, men verkar i övrigt må bra. Har inte slagit i huvudet. Nu är vi hemma och avvaktar ifall vi behöver fara till akuten, det verkar mest vara blåmärkes-ömhet och han ritar för fullt.

Mamman är desto mer skakis. 😰🥺
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 465
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 206
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp