Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter god fika med stallgänget så körde vi årets första löshoppning och hästen min fick mer power under hovarna idag 😁 slängde sig i flera bocksprång och höll väl högt tempo i galoppen över de omkring halv meter höga hindren som hon gjorde väldigt fina språng över; ena kom hon lite väl nära så hon trampa om och redde ut det fint så jättefina😍. Var frestande att höja men nej; var ju första hoppningen på länge! Alla hästarna hade fin framåtbjudning och hade skoj 😍.
På vägen hem tog vi med middag från pizzerian; vi båda har ju ledig långhelg så kör fredag på torsdag🤪 så määäääätt efter sommarsalladen (och biten smörgåstårta i stallet) 😋👌.
 
Hoppas det löser sig till det bästa i alla fall. :heart
Det ordnar sig, jag ser till att det ordnar sig på ett eller annat vis, det har jag alltid gjort. Problem är till för att lösas och jag brukar försöka ha koll hela tiden på olika alternativ när något händer.

Hade jag bott kvar hade jag nog varit tvungen att göra mig av med hästarna, nu kommer jag kunna cykla till stallet, det finns foder på gården, jag kan cykla till jobbet, behöver inte en stor dragbil som tankas för 5000 kr/månad utan kan ha en mindre och snålare. Jag kommer kunna vara social på ett helt annat sätt, får tillgång till både gym och vattengymnastik genom jobbet, natur inpå knuten till hundpromenaderna, kan ta cykeln eller buss om jag vill gå på bio, äta ute en kväll eller gå på en AW. Jag har fått tag på en trea med balkong, kanske skaffar akvarium igen, blir klättervägg till katterna. 😺

Sedan om några år när hästar och hundar är borta flyttar jag kanske tillbaka till inom tullarna eller utomlands. Den som lever får se, livet är en enda lång resa och det här tror jag inte är min ändhållplats. :up:
 
Det ordnar sig, jag ser till att det ordnar sig på ett eller annat vis, det har jag alltid gjort. Problem är till för att lösas och jag brukar försöka ha koll hela tiden på olika alternativ när något händer.

Hade jag bott kvar hade jag nog varit tvungen att göra mig av med hästarna, nu kommer jag kunna cykla till stallet, det finns foder på gården, jag kan cykla till jobbet, behöver inte en stor dragbil som tankas för 5000 kr/månad utan kan ha en mindre och snålare. Jag kommer kunna vara social på ett helt annat sätt, får tillgång till både gym och vattengymnastik genom jobbet, natur inpå knuten till hundpromenaderna, kan ta cykeln eller buss om jag vill gå på bio, äta ute en kväll eller gå på en AW. Jag har fått tag på en trea med balkong, kanske skaffar akvarium igen, blir klättervägg till katterna. 😺

Sedan om några år när hästar och hundar är borta flyttar jag kanske tillbaka till inom tullarna eller utomlands. Den som lever får se, livet är en enda lång resa och det här tror jag inte är min ändhållplats. :up:
Helt rätt tänk! :)
 
Jag har just atit middag efter en lang dag med job, bade med korning och rekrytering. Mitt ansikte kanner sig lite vindpinat, men det ar nog mest for att jag kort med oppet fonster da jag inte behover AC om jag gor det. Har jag AC'n pa nar jag kor hostar jag ihjal mig ... sa vindpinad ar bra.:p

Middagen blev en god pappardelle med hummus (!!!😳), chevre, korsbars tomater, en hel del pasta vatten och massor av persilja, oregano, thyme, basil och (allt farskt fran tradgarden:)) och chili flakes. Gott, snabbt, och antligen ar hummusen slut den har gangen.:rofl:
 
Eftersom jag inte kunde bestämma mig beträffande ansiktsbehandling och frisör övergick jag till att kolla resor över nyår till antingen solen, fjällen eller London. Det sistnämnda var det som lyckades bäst eftersom det inte var svindyrt, som resorna till solen och fjällen. Dock måste jag kolla med resesällskapet vad dessa tycker.
Tänkte sen kolla på nya sandaler. Vet precis hur de ska se ut. Tyvärr vet ingen skoförsäljare detta eftersom jag inte hittade sådana till ett acceptabelt pris. Buuu.
 
Nu har jag skickat ett par texter med alvarliga "formaningar" till en client ... Om hunden maste klara en utmarkelse i lydnad fore Juni ... ar det verkligen dags att inte bara ta lectioner utan att jobba pa det sjalv ocksa. Suck. Hunden har inga problem ... agaren behover en "reality check".
 
Trött och sovit dåligt. Brukar göra det den här tiden när solen lyser in på mitt sovrum redan kl 4
Hjälper inte att ner persiennerna
 
Ligger i sängen och lyssnar på Uggla och Uggla.
Dags att masa sig upp.
Jobb 8-15:30 och sen fika med vän.
 
Startade jobbdatorn innan morgonfodring då den uppdaterade sig igår.

Både bra och dåligt.
Ett otroligt klumpigt mailsvar från chefen gjorde mig ordentligt både arg och ledsen.

Samtidigt som det kanske var tur att jag såg det så tidigt att jag kanske kan vara lite konstruktiv när han börjat jobba.
Dels kring formuleringarna, och dels att han behöver kolla upp hur de kollar "statistiken" nya systemet.

Jag jobbade häcken av mig igår, ställer en fråga relaterad till det med lite siffror och får tillbaka att då du söker ut så kommer det och det också med så du har inte haft så mycket (med en siffra). Otroligt klantigt och kapade arbetsmoralen vid fotknölarna.

Något stämmer inte med siffrorna han kollar på.
 
Hotellfrukost. Te och yoghurt 😅 Men jag fick övertala mig själv att ens gå ner.

Köpte ett par byxor på Kappahl igår, utan st4 prova i strl 38.

Jag hade nog kunnat köpa 36 men nu får jag utan problem plats med kompressionsbyxorna under.

Men 38 i nederdel är litet. Det är nästan så jag överväger att slänga jeansen jag hade med som var både för stora och börjar gå sönder på både knän och gren.
 
Mitt autogiro har fortfarande inte dragits, så nu måste jag lista ut vem på regionen som jag ska kontakta :confused: får ta och googla i helgen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 963
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
423
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp