Bukefalos 28 Ă„r!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
I dag konstaterade jag att jag tydligen harklar mig ganska ofta ... och att bade hundar och barn satter en betydelse i det. 😳 Jag harklade mig (jag hade verkligen en kraka i halsen. Pa riktigt. Tror jag) just nar barnen blev valdigt hogljudda i dag ... de reagerade precis som mina hundar nar jag harklar mig.

Hundarna slutar med det de gor (som nar jag harklar mig alltid ar nagot de inte borde gora) och blir stillsamma och gor bara saker de vet att de far berom for.

Barnen pa bussen drog ner rosterna till en normal niva, hyshade pa varandra och paminde andra att det ju var "price day", det vill saga att man far en "reward" (beloning, det heter beloning) pa Fredagar om man skott sig hela veckan. :p
 
Megara börjar bli riktigt hÄrd i magen igen, sitter lÀnge pÄ lÄdan och inget kommer ut. Fasiken. Naturligtvis hÀnder det pÄ fredag kvÀll. Imorgon kommer min RC och hon kommer fÄ endast det ett tag. Sedan blir det avvÀnjning frÄn knarket :nailbiting:

Edit: Har kvar messmör i frysen. Kanske ge henne en liiiiiten klutt, sÄ det inte bara blir senap.
En kompis katt fick parrafinolja i perioder för nÄgra Är sen mot hÄrd mage, sÄ tips om du inte tycker lakttoulosen funkar bra nog :)
 
ÖverĂ„t i gĂ„r och det klagar magen över idag.
FÄr försöka sköta mig i dag.
Frukost nu och joggingrunda om en stund. Sen sitta i solen pÄ pÀronens altan.
 
IgĂ„r var en bra dag :) Inledde med en promenad vid havet före jobbet. Hundarna var sĂ„ glada och sprang omkring och lekte och badade đŸ„°

Efter jobbet var det AW-clear round pÄ ridskolan. Fick favroitpinnyn, och Àven om det inte var felfritt Àr jag vÀldigt nöjd med min ritt och hur jag hanterade mina tankar som ibland sabbar för mig i ridningen!

Idag kÀnner jag mig rÀtt ledbruten efter en fysiskt intensiv vecka. Men behöver vara hemifrÄn under föreningens stÀddag sÄ ska ge mig ut i skogen en svÀng :) FÄr bli en lugn promenad tÀnker jag!
 
Velade mellan 5.3 eller 7.3 km pÄ joggingrundan.
Men det hÀrliga vÀdret, lÀtta ben och lite hejarop sÄ blev det milen.
Nu smakade en kaffekopp mycket bra.
Snart ut i solen igen.
IMG_7768.jpeg
 
ÅhĂ„, mina hörapparater gĂ„r pĂ„ batteri, jag finner detta med laddningsbara hörapparater bĂ„de positivt och negativt. Jag skulle avsky om jag stĂ„r dĂ€r mitt pĂ„ dagen med lĂ„gt batteri samtidigt som jag verkligen behöver hörapparaterna! :nailbiting: HĂ€nder det aldrig dig?
Med batterier kan jag Ă„tminstone snabbt byta till nytt utan att behöva vĂ€nta pĂ„ nĂ„gon laddning 😅

Jag har aldrig fĂ„tt nĂ„got erbjudande om laddningsbara hörapparater sĂ„ jag undrar om det Ă€r för att laddningen skulle ta slut för snabbt för att vara anvĂ€ndningsbara över en dag för mig, pga jag hör sĂ„ dĂ„ligt đŸ€”
Det gjorde mina förra ocksÄ. Jag har kvar batterier, vad har du för sort?

Det har hÀnt mig en gÄng nÀr jag glömde laddboxen pÄ jobbet och Äkte hem... DÄ var de förstÄs totalt obrukbara tills jag kom till jobbet och kunde hÀmta den. Det hÀnde en annan gÄng ocksÄ nÀr jag hade glömt ladda dem. Jag anvÀnder dem i jobbet och utan Àr det svÄrt att skriva diktat. Den gÄngen tog jag mina hörlurar och kÀmpade igenom diktaten i alla fall I gÄr tog jag av mig hörlurarna för jag tröttnade pÄ hackandet i diktaten som ibland blir med dem, som dÄlig koppling mellan dem och datorn, och tog hörlurarna istÀllet. Det var ett akutdiktat sÄ kÀnde att jag inte hade tid att trassla med hörapparaternas fjant just dÄ.

Annars upplever jag att de fungerar bra, har gott om ström pÄ kvÀllen trots streaming som det ju blir pÄ jobbet sÄ att sÀga, telefonsamtal osv.

Kan ibland kÀnna att jag skulle behöva fler laddningsmöjligheter och inte bara boxen och en sladd, ett set till hade ju varit bra kanske? Men det Àr vÀl bara pga en kÀnsla av att behöva bÄde hÀngslen och livrem. Annars tycker jag uppladdningsbara fungerar bra. :) Behöver man mer ström rÀcker 10-15 minuters laddning och sÄ har man 2-3 timmars ström igen och det Àr ju bra!

Jag tycker om dem vĂ€ldigt ocksĂ„ pga de Ă€r rĂ€tt instĂ€llda till mig, nya och mer utvecklade Ă€n de jag hade tidigare, och nĂ€r jag anvĂ€nder dem fĂ„r jag mindre huvudvĂ€rk. De kĂ€nns inte nĂ€r de sitter i öronen, de stör inte, mĂ€rks inte. De gamla mĂ€rktes stĂ€ndigt, kliade sĂ„ jag blev galen och jag fick huvudvĂ€rk rĂ€tt fort nĂ€r jag anvĂ€nde dem. Alla sa att jag var tvungen att anvĂ€nda dem hela tiden för att vĂ€nja öron och hjĂ€rnan, men det fungerade aldrig, dels pga huvudvĂ€rken och dels pga klĂ„dan. Dessa nya har gjuten propp i titan, som sas tidigare inte skulle fungera till mig utan ge mig samma problem.... och de mĂ€rks liksom inte, inte mer Ă€n att jag alltsĂ„ HÖR saker bĂ€ttre. :D
 
Alla frÄgar nÀr jag har semester. Som arbetslös har man ju ingen semester...Man fÄr vara ledig men dÄ fÄr man ingen a-kassa. Och om jag fÄr jobb snart sÄ kan jag ju inte fÄ ledigt direkt.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag skulle vilja bjuda nÄgon pÄ middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det Àr med tanke pÄ att jag varken Àr bra pÄ...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jÀmnt. Vi andra systrar funderar pÄ att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Fille
·
  • LĂ„st
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthÄr pÄ sÀngklÀderna..." Matte funderar pÄ att köra favorit i repris vad gÀller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 975
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och Àr dÀrför inte van vid hur det funkar) men nu har jag bestÀllt en sÄ pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp