Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen försvann precis men hittills har det varit underbart.
IMG_7769.jpeg
 
Just nu sitter en mycket liten fink i tradet utafor fonstret, rakt ovanfor min Colibri matare. Colibris ar mycket territorial och ett par stycken gor nu sitt basta for att jaga bort den, finken ar nog precis nyklackt och har inte fatt styrsel pa flygningen annu och ser bara allmant forvirrad ut. Det ar onekligen underhallande att titta pa dem.

Det ser ut som om den stackars finken vill ha en kompis och colibrina forstar ingenting och bara vill bli av med den. Det ar bast jag fixar ny colibri mat i dag, det bor jaga bort finkarna sa de sma rackarna far ha sin matare i fred.

Precis nar jag postat det har sa kom en hel liten flock finkar, de var 5-6 stycken i tradet. En av dem flog in i fonstret med en bang. Vande tillbaka och satte sig i tradet och tittade pa fonstret. Och flog in igen, och igen, och igen, och ... vissa ganger hordes det tydligt, andra hejdade den sig precis fore fonstret och bara nuddade det. De maste deffinitivt vara nyklackta.
 
Nr 13.

Ah, du kan höra lite grann med hörlurar även utan hörapparater. Det får mig att tro att mina hörapparater är kanske kraftfullare än dina (jag är funktionellt sett döv utan dem) och det kan ju förklara att göra dem laddningsbara skulle bara ta slut på strömmen för snabbt.

Rätt inställning och gjutformade proppar är A och O tycker jag! :up:

Jag frågade audionomen om två set då det ena setet skulle nog funka bättre på jobbet men det erbjöds inte, man får bara låna ett par, värt att fråga åtminstone 😅
Det är de orangea va? Då kan jag leta fram de jag har kvar och skicka till dig om du vill?

Ja jag kan ju höra en del utan apparater, och med de nya sony hörlurarna, med ljudet högt och bra läkare som dikterar så kan även diktat fungera när det krisar, vilket är rätt skönt!

Jag tror inte att dina är kraftfullare, bara annorlunda inställda och om du streamar mycket musik eller till TV, mobil, dator tar det ju mer på strömmen, men annars tror jag inte alls att det påverkar dem mer, de ska klara döva personer också.

Jag ska ju använda dem hela tiden, men slarvar... :angel:

Jag menade två laddboxar och sladdar, två set apparater behövs kanske inte men just laddningen hade känts tryggt att ha en på jobbet också så den inte glöms, som för mig. :)
 
Sitter i soffan, googlar på sadlar och är i allmänhet död. Städat huset sedan kl 7 imorse pga husvisning kl 12. Det är inte jättelätt att hålla ett hus i visningsskick när man har tre hundar och vårsmältningen kommit igång häruppe I hardcore-Norrland
 
Kände att jag behövde helledigt från allt idag. Var länge sedan sist. Så idag har jag knappt gjort något mer än myst i solen. Och sett andra slita. 😅
Vi har grillat och ska se F1. 😍
Sambo fick ryck och gör nu någon äppelpajs-grej. ❤️
 
Samma här! Min favoritfågel :) ! Vi hade också när vi bodde i Kalifornien.

Jag har Annas Hummingbirds har, formodligen vad du hade i Californien ocksa da de overvintrar langst Stilla havs kusten, pa ostkusten hade vi Ruby Throated hummingbirds. De svarmade 10-20 stycken runt varje av de tre matarna jag hade runt verandan, och alla jagade alla. Man gick pa verandorna med livet som insats ibland da de stortdok och forsokte fa bort oss manniskor ocksa. :laugh:

Jag vet att Ruby Reds finns har pa vastkusten, men jag har annu inte sett nagra nagon stans och Annas ar mycket "blygare". Men sa har innifran ar det harligt att se dem interact utanfor fonstret.:heart
 
Pratat över en timme med mamma, eller snarare lyssnat. Hon är så väldigt ensam. Även hon har svårt att förstå varför jag vill bo i StorStockholm. Tja, mina vänner bor ju där. Sen hoppas jag kunna gå på teater om jag bor där.
 
Hemkommen från mamma, trevligt var det! Nu väntas nattning av barn, nattning av höns och sedan ett avsnitt eller två av serie innan sängen. Ska försöka sova tidigt ikväll pga svintrött och huvudvärk.

Dessutom alldeles för varmt idag, 25° sa bilen. Och jag avlider! Liksom förra helgen var det en dm snö och typ 3° och nu är det högsommarvärme? 🥵
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 981
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp