Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite... tom? som att jag inte har något att göra och inget syfte. Som att det finns oceaner av tid. Händer typ aldrig annars.

Plockat fram en glass och tittar på hjärndöda youtube videos.
Annars en superdag, kungsholmen runt med pappa. Jag gjorde PB och pappa lyckades bättre än han trodde. Det är så kul att se att han äntligen är tillbaka efter hjärtflimmer och knäkrångel. Han slår mig fortfarande i löpning liksom. Fina pappa :love:
 
Denna dagen har verkligen varit ett bottennapp. Har inte orkat något. Såg fram emot ett glas vin och lite chips ikväll. Tyvärr har jag varit för trött för att ens masa mig till affären så nu gör jag egna chips i ugnen istället (som att det skulle vara mindre energikrävande). Nya tag imorgon får jag verkligen hoppas!
 
Ska äta min andra halva pizza och se på Clarksons Farm på Amazon Prime tänkte jag. Tittade lite på döingserien, men har ju sett den och insåg att igår var den 3 maj och då släpptes Clarksons Farm igen. Säsong 3 tror jag. Serietips för någon. :) Tittade på The Grand Tour i går och såg klart första avsnittet och tänkte ta andra i kväll, men får se, kanske ser hela säsongen farm istället! Ibland är det svårt att välja...
Annat serietips är James Mays serie där han lagar mat (hans har skrivit två kokböcker...) samt hans serie där han är ute och reser, har varit i japan och Italien, vad jag minns nu.
Fasen, nu har jag att göra i timmar :D
 
Beror nog mest på att det är en synonÿm till testikel
Det beror på var man kommer ifrån. Synonym skulle jag inte kalla det, slangspråk snarare?
En skånsk balle är ju ena skinkan på människor (eller djur för den delen), ballarna är båda.
Balle är förkortning för balkong lite olika delar varstans i Sverige.
 
Spelat lite piano och väntar på att maken ska bli klar med maten. Känner mig rätt trött så hoppas på att någon av mina vänner är pigga på att fodra hästarna imorgon så jag inte behöver göra det innan jobbet.
 
Har hunnit bära ut det sista av trädgårdsmöblerna medan barnen lekte på studsmattan. Eller det sista är kanske en överdrift, hängmattan och lite annat är kvar i förrådet, men bord och stolar, soffa och dynor och parasoll är ute och monterat.
Tog en mysig kvällsrunda i trädgården när barnen somnat. I bara morgonrocken, tur jag inte har så många grannar 😁
 
Längtar efter att ge mig ut och vandra. På måndag ska jag nog göra i ordning så att jag lätt kan ge mig ut och tälta osv direkt när vädret känns passande. Det är så bökigt annars, om man plötsligt upptäcker att "Ja, NU vore det bra att ge sig ut" och då börja leta reda på ryggsäck, tält, stormkök m.m. Hoppas på att kunna ge mig ut nästa vecka. Har också semester i juni och det är tveksamt om den ursprungliga planen blir av. Så eventuellt har jag två veckor ledigt då till vandring. Vore kul att komma iväg på något ordentligt då.
 
Funderar på att sova tidigt. Inte riktigt än men inom någon timme.
Imorgon är det fotboll på TV vid 14 och då vill jag gärna vara klar med dagens ärenden utanför hemmet.
 
Funderar på om jag orkar stanna uppe till klockan två när Toronto-Boston spelar sjunde och avgörande match i Stanley Cup slutspelet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 465
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 208
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp