Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spenderat dagen på vandring med åk 6, strålande sol, klarblå himmel, 13° varmt och en svag vind. Absolut fantastiskt! 😍☀️🥾
Leden skulle vara 8km, men väl i mål insåg vi att samtligas appar (olika) visade på drygt 11km. 😅
Trötta elever vill jag lova, men så duktiga. 💚

Har duschat, ätit kvällsmat och kramat mitt barn som haft en tuff upplevelse i skolan idag (en personal som föll ihop i ett kraftigt EP-anfall mitt framför sonen, personalen mår bra. Sonen blev rädd och ledsen.)

Imorgon halvdag innan långhelg! 🙌🏻
 
Vad intressant!
Jag har svårt att sova, vaknar ständigt och drömmer mycket och jävligt skumt alltså. Det är helt otroligt vad hjärnan kan hitta på, men det är ändå kopplat till något som hänt eller gjorts eller upplevts under dagen eller så. Nu i kväll sov jag en stund och vaknade av att jag skrek. jag drömde om ormar, små små ormar som fanns överallt! Men så öppnade jag en dörr för att få ut dem, hade fullt upp med att döda och sopa ut och när jag öppnade så kom en stor fet aslång bamseorm rakt på mig och jag skrek. Och väckte mig själv. Häromdagen i regnet såg jag hur många maskar som helst i regnet, tyckte det var äckligt för de liknade ju små ormar! aldrig sett så många. Kanske inte konstigt att jag drömde om det nu.
 
Har varit hemma för ep-anfall i dag och har i stort sett sovit hela dagen utöver vingliga hundpromenader. Det var inte riktigt planen för i dag.... men jag ger morgondagen ett nytt försök att bli bra.

Tror jag precis bet sönder en gammal lagning i en tand, som förstås tog med sig en bit av tanden. Och jag har inte råd att gå till tandis, och för den delen har ju ingen ens tid över. Jag skiter i det, kan inte göra något åt det ändå, har andra saker som jag måste bry mig om just nu. Jobbet tex. Men knäckebrödet jag åt var gott i alla fall.
 
Har varit hemma för ep-anfall i dag och har i stort sett sovit hela dagen utöver vingliga hundpromenader. Det var inte riktigt planen för i dag.... men jag ger morgondagen ett nytt försök att bli bra.

Tror jag precis bet sönder en gammal lagning i en tand, som förstås tog med sig en bit av tanden. Och jag har inte råd att gå till tandis, och för den delen har ju ingen ens tid över. Jag skiter i det, kan inte göra något åt det ändå, har andra saker som jag måste bry mig om just nu. Jobbet tex. Men knäckebrödet jag åt var gott i alla fall.
Jobbigt!
Kan du har rätt till tandvårdsstöd pga EPn etc? Jag var idag hos min underbara tandläkare i Nypan. Nu är han förvisso väldigt bokad normalt och ska nu utomlands en sväng.
Men han har svårt att låta folk gå och ha ont. Så han kan ibland klämma in folk. Och han kan ta sånt kort folk får för olika typer av tandvårdsstöd pga sjukdom etc.
Om det inte är dunderakut kanske det kan vara ett alternativ när han kommer tillbaks. PM:a om du vill ha kontaktinfo.
 
Insåg just att jag ska få sova utan ljudet av äggrotation varannan timme för första gången på tre veckor! 😅 Jag undrar om det kanske var därför jag var så otroligt utmattad förra veckan, jag orkade verkligen ingenting. Sov in i det sista varje morgon, snoozade tills det var panik att hinna gå med hunden. Skippade gymmet.
Tänkte aldrig på det.
 
Insåg just att jag ska få sova utan ljudet av äggrotation varannan timme för första gången på tre veckor! 😅 Jag undrar om det kanske var därför jag var så otroligt utmattad förra veckan, jag orkade verkligen ingenting. Sov in i det sista varje morgon, snoozade tills det var panik att hinna gå med hunden. Skippade gymmet.
Tänkte aldrig på det.
Är dom födda?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 400
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
558
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 014
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp