Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis haft den mest "dramatiska" hårfärgningen hittills :rofl: :crazy: Jag har en turkosblå slinga som jag fyller i färgen på med ett färgat balsam. Färgen har varit "slut" de senaste gångerna men jag har inte kommit ihåg att skaffa en ny eftersom det trots allt räckt hittills. Det gjorde det inte denna gången. Och eftersom jag uppfostrats av mamma och mormor till att ta vara på allt och då även de allra sista dropparna (mormor växte upp i finland direkt efter andra världskriget :heart) tänkte jag att jag gör som med allt annat. Häller i några droppar vatten och skakar. Låt oss bara säga att det skulle jag inte gjort :stop: När jag sedan vände på flaskan för att trycka ut - vad jag förväntade mig en blå vattnig men ändå lite trögflytane massa (normalt är färgen väldigt trögflytande) - kom det ut KLARBLÅTT VATTEN.

Alla som någon gång försökt bära vatten i sina händer vet att det mesta rinner iväg. Och det var precis vad som hände. Blått vatten droppade och rann ner över det vita handfatet innan jag hann få upp det i håret :nailbiting: Av erfarenhet så vet jag också att detta färgbalsamet är näst intill omöjligt att få bort… så ni kan kanske ana paniken som uppstod. Tror liksom inte att hyresvärden skulle bli så glad över blåa prickar och fläckar över hela handfatet :angel:

Men jag lyckades till slut rädda upp situationen i alla fall! Med hjälp av en något orimlig mängd tvål och handsprit. Och med resultatet av att jag nu har blåa fläckar på händerna som ser ut typ som blåmärken 😅🙈
Har testat med handsprit, tvål och diskmedel. Men det sitter som berget. Sista försöket får bli nagellacksborttagning, det brukar fungera på det mesta… så hoppas att det fungerar på hårfärg också!

Note to self: Häll inte i vatten i en hårfärgsflaska för att få ut de sista dropparna. Det blir inte bra :angel: :rofl:
Påminner lite om när jag skulle testa ett nytt läppstift inför en utekväll. Strax innan vi skulle gå började jag glatt måla läpparna och inser för sent att det här var helt fel färg för mig, jag såg verkligen inte klok ut! Tar lite sminkrengöring på fingarna för att gnugga bort det och absolut ingenting händer. Efter att ha testat tvål också har läppstiftet förvisso rört på sig, men bara utåt så att jag nu har en praktfull clownmun istället. I panik bad jag min man googla lösningar och jag tror att det slutade med en blandning av olivolja och socker vilket till slut fungerade.

Lärdom: Prova aldrig ett nytt läppstift som marknadsförs som "superstay" 5 minuter innan du behöver visa dig bland folk :p
 
Har varit i stallet på fm, mycket trevligt.
Nu möte. Vill ha choklad/godis, och kaffe(!!!).

Tänkte jag skulle fiska lite efter medryttarhäst i förmiddags, men det hanns inte med.
Nåja! Det är iallafall sol :D
Kanske kan höra mig för imorgon.
 
Hemma. Efter lite meck med att lämna tillbaka hönsgödseln (inte för att de vägrade men deras datorsystem låg nere tillfälligt) så har jag köpt flytande växtnäring och locite lim för att laga min byrå. Får se hur länge det håller.

Passade också på att köpa körsbärstomater på Willys. De har extrapris och jag frossar. Får köpa i två omgångar eftersom det står högst tre inköp per hushåll :angel:

Edit: Och stank ner hela Classe när de öppnade papperslocket, så det hade definitivt förståelse för att jag lämnade igen den.
 
Tack för alla gratulationer! 🥹❤️🙏🏻

Jag har köpt en ny gräsklippare idag eftersom den gamla har bestämt sig för att låta krig och jag orkar inte försöka fixa den. Säljer den billigt till någon som gillar att fixa med sånt istället. Jula hade också ”mina” solglasögon och dessutom på rea, så jag passade på att köpa. Tre par blev det eftersom prisbilden var: 1 för 79,90 eller 3 för 49. 😅😆

Besökt den andra vårdcentralen med sonen och fick toppenbra bemötande, så nu har vi listat om oss där istället för den gamla kassa. Skönt!

Jobbig dag mentalt, men jobbar på att bara ta mig förbi den. 🙈
 
Slutade lite tidigare och njuter av solen.
IMG_8140.jpeg
 
Imorse ställde jag bilen på en annan sida av parkeringen då jag märkte att det var skugga där också när jag slutar.
Nej, dålig idé. Bilen är fortfarande tokvarm efter dagen trots senare skugga 😅
Får nog återgå till parkeringsplatsen längst bort där det är skugga hela dagen. Ändå nyttigt med liten(!) promenad :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 524
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 401
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp