Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Sitter på svärmors altan och njuter av vädret. Vi är här på besök över dagen. Just nu är svärmor ute på annat så vi är själva för tillfället.

Klurar på hur man kan fixa ett tak till vår altan. Utan att det blir alldeles för dyrt. Vi kan inte bygga själva, dels pga ohändighet hos oss båda och dels pga värk (och min man är väldigt höjdrädd).
En paviljong kanske? Finns ju på typ Jula. Kanske vore nåt. Eller blåser de sönder tro?
 
Ska jag åka och handla trots att Sverige Lettland börjar om tio minuter? Har suttit hela förmiddagen och tänkt att jag ska hinna handla innan matchen och nu är det tio minuter kvar till start. Hmmm.

Iofs blir det nog en ganska usel match och Sverige brukar vara sega som tuggummi mot blåbären. Icke att förglömma dock den svarta dagen 2002 när Vitryssland slog ut Sverige i OS. Nu är det iofs bara en transportsträcka till round robin.
 
Sitter på svärmors altan och njuter av vädret. Vi är här på besök över dagen. Just nu är svärmor ute på annat så vi är själva för tillfället.

Klurar på hur man kan fixa ett tak till vår altan. Utan att det blir alldeles för dyrt. Vi kan inte bygga själva, dels pga ohändighet hos oss båda och dels pga värk (och min man är väldigt höjdrädd).
En paviljong kanske? Finns ju på typ Jula. Kanske vore nåt. Eller blåser de sönder tro?
Jag vet inte hur blåsig ni har det hos er, men hos grannen så står deras ute året runt. Inte så nyttigt för tyget dock, bästa är om man tar ner det på vintern. :idea:
 
Jag vet inte hur blåsig ni har det hos er, men hos grannen så står deras ute året runt. Inte så nyttigt för tyget dock, bästa är om man tar ner det på vintern. :idea:
Det är rätt skyddat på baksidan, så det borde gå. Kanske värt att försöka ändå. Ska bara hitta en med lagom mått för vår lilla uteplats
 
Ibland är det inte svårt.
IMG_8230.jpeg
 
Sitter på svärmors altan och njuter av vädret. Vi är här på besök över dagen. Just nu är svärmor ute på annat så vi är själva för tillfället.

Klurar på hur man kan fixa ett tak till vår altan. Utan att det blir alldeles för dyrt. Vi kan inte bygga själva, dels pga ohändighet hos oss båda och dels pga värk (och min man är väldigt höjdrädd).
En paviljong kanske? Finns ju på typ Jula. Kanske vore nåt. Eller blåser de sönder tro?

Svärföräldrarna har en paviljong på ena uteplatsen. De tar ner tyget under vintern. Den har inte blåst sönder ännu iaf (tror att detta blir andra eller tredje sommaren), den de har känns rejäl i stommen.
 
Stolt, har tränat för 3:e gången denna veckan. Målet uppnått. Men ländryggen krånglar. Borde kanske satsa på annan träning än det jag gör idag. Cykel+cirkelträning. Det finns speciella ryggpass på gymmet men jag gar inte vågat prova det ännu.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 847
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 092
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 187
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp