Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Måste sluta läsa engelska böcker av ett visst årtal. Allt de gör är att äta crumpets, scones, bacon, ägg, äkta engelska te. Chokladkaka. Nu är jag sugen på rostat bröd med bregott på som alternativ till scones med clotted cream (devon) och jordgubbssylt.
 
Slösurfar i väntan på att maken ska duscha klart så att vi kan se serie. Proppmätt efter middagen, som började med att jag skulle gå ut och köpa en ingrediens som saknades till matlagningen. Maken föreslog att han skulle följa med så kunde vi gå en liten promenad samtidigt. Väl ute föreslog samme make att vi skulle ta ett glas på vinbaren när vi gick förbi och såg att det fanns plats i solen. Halvvägs igenom vinet föreslog samme make att vi skulle gå och köpa en pizza och sätta oss i parken för att fortsätta njuta av solen. När vi satt där och åt föreslog, *trumvirvel*, samme make att åka och tälta imorgon för att utnyttja vädret till max.

... och så gick det alltså till den kvällen när jag inte åt grönsakspasta till middag och inte gick till gymmet efter maten utan istället ägnade den timmen åt att packa inför en spontan campingtripp :D
 
Jag krävde en ursäkt från en person i maktposition (för att presentera det lagom luddigt) i oktober förra året. Inställningen från personen var nog "jag dör hellre". Idag fick jag ursäkten. Kändes bra 😎 (för några år sen hade jag nog bara vikt ner mig och köpt skiten, så jag är mycket nöjd över att jag stod på mig och såg mitt eget värde! 🥳)
 
Har precis pratat med pappa på telefon och känner mig som en tickande bomb som är nära att explodera av ilska och frustration 💣 🤯

Hur kan vuxna människor lova barn att de ska få en ha en studsmatta på gräsmattan i år, om de tänker komma och rycka bort den några veckor senare?! Hur kan vuxna människor se på när föräldrarna drar ihop projektet att samla in pengar till nämnda studsmatta, se på när en förälder åker och köper studsmattan och bygger ihop den med barnen, se på när barnen under några veckor har haft hur kul som helst… bara för att, nu, ca 4-5v senare komma säga att det inte blir någon mer studsmatta. Studsmattan ska vara borta inom 5 dagar och annars [konsekvenser].

Wtf liksom?! Alltså, jag är helt med på att det inte är någon mänsklig rättighet att ha en studsmatta. Men jag tycker inte att man lovar barnen att de ska få ha en, låter föräldrarna köpa och montera den, för att några veckor senare komma och rycka bort den. Det är bara fult i mina ögon.

Jo, ja, jag vet att det finns en juridisk aspekt i det hela. Det juridiska är dock inte problemet i vårt fall, utan det är bara en/några styrelsemedlemmar som satt sig på tvären bara för att de kan :meh: :banghead:

Sånt här gör mig galen 🤯
 
@Sassy

1715894063178.png
 
Alltså vilken riktigt härlig vagnstur I alla gångarter med bästa hästen I grönskan denna förmiddag, helt underbart kan jag lova er 😍🥰.
Eftersom sambon och jag hade råkat öppna två mjölkpaket och han gärna vill ha pannkakor I mörra till lunchen sååå var det bara att steka ett helt gäng till middag och lunch åt oss 😄. Jag var lite sugen på glass till menä min käre karl hade ingen lust att svänga förbi affären bara för det (iofs bra 🤣) så testade att göra nyttig "glass" på frusen banan och kakao; gott! Testa vettja 😋.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 783
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 975
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 153
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp