Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Funderar lite på hur ett namn kan bli ovanligt utifrån en annan stavning tex Mhy, Cazpher, Chim, Jaxon osv? För mig är det inga ovanliga namn bara annorlunda stavningar
 
Drömt massa sjuka och knäppa drömmar.😴
Ätit frukost och dricker kaffe.
Ska fixa en runda innan jag ska inta föräldrarnas altan och stanna där tills solen går ner.
 
Ibland är det surt med semestertjänst, vi har sista obligatoriska arbetsdagen 17 juni men jag kommer att jobba fram till midsommar veckan. Men fördelarna överväger enormt! :)
Jag är vansinnigt med att vara ledig alla lov tillsammans med sonen, men blir ju nyfiken på vilka fördelar du ser med semestertjänst istället för ferietjänst? 😀
 
Jag är vansinnigt med att vara ledig alla lov tillsammans med sonen, men blir ju nyfiken på vilka fördelar du ser med semestertjänst istället för ferietjänst? 😀
Att min arbetstid blir synlig på ett helt annat sätt, vi sätter upp på flex det vi jobbar utöver 40h i veckan, alla extra kvällsgrejer osv. Så jag är oftast ledig alla lov på flextid eller jobbar en del men hemifrån. Vår arbetstid är 8-17 med en timmes lunch. Men kommer jag halv åtta och tar bara en halvtimmes lunch så är det en extra flextimme på kontot.

Vi har dessutom flexibelt schema så de senaste veckorna har jag knappt haft lektioner utan enbart rättnings tid och möjlighet att sitta med vissa elever 1-1. Nästa vecka blir mer intensiv i och med att jag sitter och bedömer muntliga NP tre förmiddagar och en heldags konferens med svåra fall. 🫣

Men jag mår betydligt bättre, jag kan ta sovmorgon (om jag inte har lektion förstås 😅) utan några problem, det blir väldigt tydligt hur mycket jag faktiskt jobbar vilket är bra att ha med sig vid lönesamtal och tjänstefördelning samtidigt som det bygger på förtroende från ledningen.
 
Jag är vansinnigt med att vara ledig alla lov tillsammans med sonen, men blir ju nyfiken på vilka fördelar du ser med semestertjänst istället för ferietjänst? 😀
Jag gillar också att ha ferietjänst :) . Den enda nackdelen jag kan se är väl att behöva ta tjänstledigt om jag skulle behöva ta någon ledig dag, men det händer väldigt sällan så jag ser inte det som ett jätteproblem.
 
Idag ska jag plantera resten av min balkong. Är lite sur eftersom jag tydligen köpt en funkia och inte en fuschia. Killen på Blomsterlandet påstod att det var en fuschia, men det är det inte. Och ja, jag får skylla mig själv när jag är så okunnig (och inte kunde uttala fuschia korrekt). Är lite gröna blad bara. Men tja, det får vara som det är.
Jag gillar fuxar. Och fuchs-ior :)

(alltså fuschsior - vilka ljuvliga halvt oanständiga blommor det finns, med massor av underkjolar :love: )

1716016570627.png
 
Funderar lite på hur ett namn kan bli ovanligt utifrån en annan stavning tex Mhy, Cazpher, Chim, Jaxon osv? För mig är det inga ovanliga namn bara annorlunda stavningar
Det är nog mest för att skilja ut djuret från resten med samma namn? Lättare att hitta i resultatlistor t.ex.?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 839
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 079
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 180
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp