Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

I grått och småblåsigt väder togs första steget mot ny trekammarbrunn.

20240519_110500.jpg


Dvs markprov för infiltrationsbädd taget på fingruset, som gården består av.
Hur länge det tar kommunen att ge tillstånd, avgör när steg 2 tas men jag räknar med att det slutförs i sommar/sensommar.
 
Det gäller att ta plats i god tid; bra plats i skuggan redan två timmar innan Riddarspelen med välkända riddargruppen Tornamentum börjar 🤩😊.
Sambon kan inte minnas att han varit på riddarspelen vid Ekenäs Slott förr, det har jag men det var rätt många år sen nu (före vuxen ålder) så idag fick det äntligen bli av igen 😍.
 
Ska samla ihop mig och gå och hämta ut paket på ica. Inget roligt, bara mediciner och passa på att köpa lite melon på samma gång. Nu ska det levas nyttigt!

Kändes inget vidare av att avläsaren pep pga högt bs vilket det inte gjort på länge.
Fast - serdu pipet som nån sorts fördömande? Som nån sorts värdering?

Jag tänker att signalen bara iinnebär att jag behöver göra nåt. Ta insulin elelr äta nåt. Inte närkvärdigare än så. Ungefär som att vara törstig och dricka ett glas vatten.

På väg mot lågt botar jag med 2 digestivekex och lite vätska. Högt med 2 enheter snabbverkande. Klart.
Andra behöver andra mängder.
 
Stod just och höll i min dörr för att snabbt öppna för att säga åt barn som springer runt i trapphuset och ringer på dörrar.
" Men jag springer bara" Ja... du springer bara mot mitt äldre förvirrade grannes dörr :rage: Tror de kan fattat vinken, orkar inte en ny generation av påringare här i kvarteret:banghead: För nej, det brukar inte vara en enstaka gång.

Så nu är jag stirrig och möjligtvis hungrig för såhär skakig borde jag inte vara:D Borde hitta något att äta men är så himla ofokuserad. Tur jag är klar med tvätten för dagen iaf utan tvättstugemissöden.
 
Fast - serdu pipet som nån sorts fördömande? Som nån sorts värdering?

Jag tänker att signalen bara iinnebär att jag behöver göra nåt. Ta insulin elelr äta nåt. Inte närkvärdigare än så. Ungefär som att vara törstig och dricka ett glas vatten.

På väg mot lågt botar jag med 2 digestivekex och lite vätska. Högt med 2 enheter snabbverkande. Klart.
Andra behöver andra mängder.

Nja, mer att jag inte kan ignorera att jag ätit glass och annat onyttigt eftersom bs plötsligt rusar. Så länge det håller sig på mattan så har det varit mer 'ok'. Har ju faktiskt hållit det bra, om än för lågt. Men för högt var det ett tag sedan.
 
Underbara gula.
Strålar mot min kropp.
Jag tar ett djupt andetag och njuter.
Tar ett till och kommer på mig själv med att le.
Blicken vilar på syrenhäcken.
Så fin och luktar så gott.
Älskar den och alla minnen som den framkallar.
Sommar, examen, ledigt en evighet.
Måsen svävar en bit bort.
Ser ut att njuta lika mycket som jag.
Stanna upp och bara vara.
Insupa allt det vackra.
Vara tacksam.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 899
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 141
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 199
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp