Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Vaknade tidigt av mardröm där både sambo och ena hunden skadade sig allvarligt samtidigt. Lyckades somna om efter att ha klämt ner mig i sängen mellan dem, men känner mig inte direkt på topp nu. Ska nog gå en lite längre morgonrastning med hundarna och se om det känns bättre efteråt. Vädret är fortsatt fantastiskt ser det ut som.
 
Varit vaken länge. Ingen feber idag iaf. Är lite opepp på att gå till jobbet, vi ska ha möte ända upp till förvaltningschef idag och jag är så trött på att det aldrig blir bra.
 
Trött när klockan ringde.
En intensiv vecka väntar. Men ska försöka ta en dag i taget.
Vädret fortsätter att vara fint.
 
Så skönt att helgen äntligen är över! Härligt att vakna av sig själv och inte behöva åka till jobbet. Kissat hundarna, släppt ut hönsen och hundar och katter fått mat och jag ligger och drar mig. Ska strax åka och lämna in Skruttis urinprov och sedan börja fixa utomhus här hemma med blomsterplantering, röjsåg och gräsklippare. Blir sen grillat hela veckan. :d
 
Ätit frukost, gått en promenad och gjort sjukgymnastik. Börjat lite smått med magmusklerna också. Jag som alltid haft ett vrålstarkt magstöd kan nu inte ens göra en vanlig situp. Lite deppigt, men det kommer.
 
Gick upp för en timme sedan för att mata katten men fastnade sedan i fåtöljen. Har rätt mycket att göra idag, så dags att fixa kaffe och börja jobba.
 
Beställde nyss en travel press från Bodum efter jag läst i hiss & diss-tråden. Välkomstrabatt på 10% på första beställningen så det blev kaffepressen och en kaffekvarn på rea och jag fick även en massa kaffebönor och hela paketet fraktfritt för 311 kr. 😁
 
Arg!
Köpt en grej på marketplace för en dryg vecka sedan, men har inte fått varan. Personen har kommit med undanflykter i en veckas tid nu, och idag har personen tagit bort sin profil. Jag har idag sagt att jag ska polisanmäla om jag inte får varan eller mina pengar. Så jäkla drygt och känner mig arg på mig själv för att jag blivit lurad.
Nej, det blir bara blocket och tradera fortsättningsvis. Där är i alla fall medlemmarna verifierade. Känner mig dum.
 
Sjukanmälde mig från ridningen igår (för idag), och det var nog vettigt. Ryggen mycket bättre, men att ge den ett par dar till innan ridning är nog bra. Intalar jag mig.

Hoppas idag är lugnt på jobbet, vill helst ha en extra söndag (eller ha riktigt mycket pengar och kunna rida hela dagarna istället för att jobba, men ja... :rofl: ).
All tid över idag ska ägnas åt bra bok och säkert orimliga mängder snacks. Igen :D

I övrigt, herregud pollen? Kroppen och så känns okej, men ögonen? Det är som att de suger in kilovis med pollen!
 
Löst 7 ordpyssel/korsord. Funderar på att gå och köpa picadelisallad till lunch :d för har ingen lust att äta maten jag har hemma, ätit den flera dar i rad.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 947
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 184
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 229
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp