Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Sitter på akuten med mamma. Hon fick så ont i en fot att hon inte klarar att stödja på den. När vi kom till akuten gick jag in och frågade om vi fick låna en rullstol men då fick jag köra till ambulansintaget där de mötte med en brits.

Nu har hon fått ett rum där vi väntar på provsvar och träffa en läkare. Hon har även fått feber. Får se om hon blir inlagd eller om vi får åka hem igen.
 
Fyller år på måndag och fick veta att ena sonen har beställt precis det jag önskade mig!
https://www.cervera.se/produkt/demi-kittel-1-l-cerise

Kommer i veckan, hoppas på fredag i alla fall! Nästan så jag måste beställa matchande mugg till den ju!

Har jobbat, varit ute med spionen och sovit i dag. Har sådan gräslig huvudvärk av migräntyp, något bättre nu efter värktabletter återigen, så har ätit en tråkig matlåda. Ska försöka komma i säng med sömntablett tidigt så jag kanske kan slippa att utveckla fullskalig migrän, jag kan inte vara borta från jobbet, och får jag migrän lär jag få ta mig dit ändå, men vette tusan hur jag ska kunna vara arbetsduglig. Men det kvittar väl, bara jag är där och gör något i sådana fall...

Tittar på halva Chicago fire från i går, då jag inte orkade se klart det avsnittet då. Skrev ut häften på jobbet, från Socialstyrelsen om kodning, vi ska ha en genomgång i morgon så tänkte jag skulle orka läsa det så det ska jag också försöka ta tag i.
 
Såg att ICA räknar med att det kommer krävas 10 matkassar för min beställning 😅 Hissen lär precis räcka till 🫣 Men så skönt att ha handlat för hela månaden!
Så handlar jag också, väldigt skönt och effektivt faktiskt. Många varor håller ju sig längre än bäst före också, och mycket stoppar man ju i frysen dessutom, utöver skafferivaror i skafferi.
 
Så handlar jag också, väldigt skönt och effektivt faktiskt. Många varor håller ju sig längre än bäst före också, och mycket stoppar man ju i frysen dessutom, utöver skafferivaror i skafferi.
Ja, jag äter/dricker dessutom laktosfritt så brukar vara väldigt generösa bäst-före datum. Bröd äter jag antingen knäckebröd eller fryst, då jag äter glutenfritt.
 
Jag är en sucker för extrapriser så vill alltid passa på. Plus att jag har ICA, Hemköp, Lidl och Willys inom nära avstånd. Plus att jag är en person med begränsade förvaringsmöjligheter.
 
Jag försöker läsa mig till hur mycket Alimemazin jag kan ta innan läkarbesöket imorgon för att slippa bryta ihop. Max 50 mg som premedicinering verkar gälla enligt FASS, men inte borde 3 kapslar x 20 mg vara någon fara på ett så 'snällt' läkemedel?

Annars får jag ta två kapslar och komplettera med 0,25 ml från de orala dropparna som jag hoppades slippa. :grin:
 
Hemma. Nyduschad. Egen säng (fast jag får erkänna att hotellsängen var skönare än min egen faktiskt). Har ventilerat alla dagens frustrationer med maken. Nu ska jag sova gott och unna mig att börja jobba en timme eller två senare imorgon, eftersom att dagens arbetsdag i princip pågick från 08-21.
 
Kom hem från en husvisning 25 mil bort för några timmar sedan. Högintressant hua, men lär väl gå för mer än jag har råd med. Fick även erbjudande på en lägenhet, som är allt annat än idealisk för mina behov men kan funka som tillfällig lösning och alternativ till hemlöshet fr o m 29 juli 😅. Enda är att jag måste svara om kontrakt imorgon före kl 12...
 
Nu har jag ringt jobbet och informerat att jag är på akuten. Skulle löst av kollegan kl 07 och har larmet ställt på 05:15, men känns inte som någon större vits med att åka hem nu och hinna sova två timmar.

Läkaren var inne nyss. Foten ska röntgas för att utesluta stressfraktur men det är lite skumt att hon har feber.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 021
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 311
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 256
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp