Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag haller pa att stada ur sovrummet och packa ihop klader for ett par tre manader. I morgon aker vi till Eagles Lodge med var "husvagn" for att fira nyar dar ... och sedan nagon vecka senare aker vi till ett ganska kallt Norra Californien. Eller i alla fall ungefar som har, fast mindre mangd regn.
Alltsa packar jag klader jag anvander nu. langarmat och langbyxor.
Sedan aker vi till Arizona dar temperaturen just nu ar straxt over 25*C med stralande sol och kommer sa att forbli de narmaste manaderna.
Alltsa packar jag ocksa klader for "lagom" var/sommar vader. suck. Tur vagnen ar stor sa jag far plats med allt jag packar.:p
 
Har börjat fundera på hur mycket värt det är att jobba heltid när jag ändå inte orkar göra något efter jobbet. Man måste ju ha pengar= jag måste jobba, men måste jag ha så mycket pengar som jag tjänar idag?
Du formulerar jättebra! Så tycker absolut du ska starta en tråd om detta :) kan komma flera intressanta infallsvinklar och tips. Allt behöver inte stå helt perfekt i första inlägget utan du kan komplettera sen i efterhand.
Rent spontant skulle jag säga nej. Men allt beror ju helt på dig. Hur din situation ser ut. Har märkt att du tidigare skrivit att du varit väldigt trött vid olika tillfällen så detta är något som varat under längre tid, eller visst?
Så har du ekonomin som klarar av att du går ner i tid så varför inte? Eller byta jobb kanske rent av till något som GER energi och inte TAR energi?
 
Det beror väl mest på vad du vill ha ut av det? Vill du ha diskussion så väl ett inlägg. Vill du enbart skriva av dig så välj dagboken?
Jo jag håller med men har även märkt att vissa dagboksinlägg har lett till diskussioner så tycker inte att det är någon större skillnad mot att skriva i forumet. Förr var dagboken mer personlig. Skrev till och med själv massa. Men nu är de borta puts väck.
 
Har börjat fundera på hur mycket värt det är att jobba heltid när jag ändå inte orkar göra något efter jobbet. Man måste ju ha pengar= jag måste jobba, men måste jag ha så mycket pengar som jag tjänar idag?

Väldigt vettiga och välformulerade tankar tycker jag, som säkert kan leda till mycket intressanta diskussioner!

Det där med att spendera 11 timmar i stallet... Om du behöver tips på hur man gör saker långsamt, så har du ett proffs här ;)
 
Du formulerar jättebra! Så tycker absolut du ska starta en tråd om detta :) kan komma flera intressanta infallsvinklar och tips. Allt behöver inte stå helt perfekt i första inlägget utan du kan komplettera sen i efterhand.
Rent spontant skulle jag säga nej. Men allt beror ju helt på dig. Hur din situation ser ut. Har märkt att du tidigare skrivit att du varit väldigt trött vid olika tillfällen så detta är något som varat under längre tid, eller visst?
Så har du ekonomin som klarar av att du går ner i tid så varför inte? Eller byta jobb kanske rent av till något som GER energi och inte TAR energi?
Jag har "alltid" varit väldigt trött, har konstant spänning huvudvärk och värk till och från i kroppen. Känner att det är dags för en förändring, vill inte leva så här i 40+ år till.
 
Borde gå och ta alimemazin för att eventuellt kunna stoppa dåliga tankar innan de går till handling, men jag är typ rädd för biverkningarna O_o Kontraproduktivt var det här, javisst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 617
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Amha
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
721
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 194
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp