Bukefalos 28 år!

Vad göra? Bildilemma...

bettysmatte

Trådstartare
Nu är gamla tråkbilen trasig IGEN...:mad: Det är en 945a, årsmodell 1995 som gått 35000 mil, så den börjar ju bli till åren. För att göra en lång historia väldigt mycket kortare så stannade den vid en bensinmack när vi skulle köra hästarna till hovslagaren i tisdags. Fick ta ut Falck som kom och fick igång den genom att banka vid bakre bränslepumpen. Vi vände hemåt, för vi vågade inte fortsätta hela vägen dit vi skulle med ev. trasig bil. Körde sedan den till jobbet och hem igen igår utan problem. Men det blir väl byta av bränslepump, antar jag. Ännu en tråkig kostnad, och pengar som skulle gå till en sele till hästen, hade jag tänkt:(. Min bilmekaniker fick jag tag på igår kväll och han tar delar från Mekonomen. Han trodde att pumpen skulle gå på ca en tusenlapp + 2 timmars jobb. Han pratade också om Biltema som skulle ha samma pryl för ca 500 kr. Om jag hämtar själv sätter han in den. När jag sedan tittade på Mekonomens hemsida igår fick jag för mig att pumpen kanske t.o.m. skulle gå på drygt 1800 kr där med tanke på bilens årsmodell. OM det är nu är så att skillnaden inte är 500 kr utan 1300 kr, är det då verkligen värt det att välja Mekonomen över Biltema. Jag vet att Biltemas bildelar har ett sämre rykte, men vår bil är gammal och vem vet när den HELT rasar? Vad hade ni gjort???
 
Sv: Vad göra? Bildilemma...

Köp på Biltema och spara en tusenlapp som du kan ha roligare för än att lappa på en gammal bil :)
 
Sv: Vad göra? Bildilemma...

Har en 945,a årsmodell -95, Köp du saker på biltema, Jag tycker kvaliten är bättre på biltillbehören nu än för några rå sen. Däremot köper jag aldrig oljan där. Där skiljer sig kvaliten ganska mycket.
 
Sv: Vad göra? Bildilemma...

Frågade min man som är Volvofanatiker och han skulle lugnt köpa den på biltema sa han.
Han handlar ofta där till bilarna och det är bara en gång som grejen inte passat bra så vi fått byta till originaldelar.

Våran 940 från 98 har rullat 38.000 tusen mil och gubben säger att den precis är inkörd ;)
Han sålde sin gamla 740 från 92 när den rullat 45.000 tusen mil. Då tyckte han att den började bli till åren för 3 år sedan. Men den går fortfarande här i stan :)
Så din bil håller säkert ett tag till med lite kärlek bara.
 
Sv: Vad göra? Bildilemma...

Köp du på biltema. Har köpt massor av delar till mina gamla Volvos där o det funkar kanon!
 
Sv: Vad göra? Bildilemma...

Om det är den pumpen som sitter i tanken,så lyft upp skivan där bak,och kolla elanslutningarna innan du köper en ny pump.
Biltemas grejor är ok.
 
Sv: Vad göra? Bildilemma...

Om det inte är en massa andra fel på själva motorn så kan det det vara värt att byta bränslepumpen.

Brorsans bil har rullat 56000 mil (93a) och min -98 har rullat 32000mil och den är inte slut än :)
 

Liknande trådar

Äldre Har under det senaste året hållit utkik efter en begagnad bil att ersätta min äldre bil med, specifikt märke och modell. Sedan i maj har...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: EmmaW
·
Äldre Nu är bränslepumpen på vår 945a bytt (annan tråd). Pumpen började krångla precis efter tankning, så vi hade någonstans mellan halv och...
Svar
9
· Visningar
3 401
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 182
Senast: Mezcal
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp