Vad gör vi? Del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni sett! För både inom och utomhusbruk så nu kan ni ha en Flamingo i trädgården också :D :rofl: :love:

772602100101-itembig-636380406870000000.jpg
 
Härliga 12 grader på kontoret
Vilka krav kan arbetstagare ställa på fungerande inomhusklimat och till vem ska man vända sig?
Om det är vanligt att lufttemperaturen vid kontorsarbete avviker från 20 – 24 °C vintertid och 20 – 26 °C sommartid ska det undersökas. Temperaturen kan vara högre under en värmebölja men inte under normala sommarförhållanden. För att mäta och bedöma klimatet kan arbetsgivaren anlita företagshälsovård eller motsvarande sakkunnig hjälp.
 
@grodan21 Lider med dig. På mitt förra arbetet brukade det vara mellan 14-16gr. Dock så gjorde vår arbetsgivare otaliga försök till att få upp värmen. Vi fick in byggfläktar när det var som värst. Portabla element, de kikade på värmen i huset mm Hemskt.

Nu har jag det angenäma problemet att det blir för varmt på vinterhalvåret dvs för varmt för mina kollegor. JAG stormtrivs :D
 
PÅ jobbet idag. Huvudet känns tungt, jag är seg som sjutton. Borde gentligen vara hemma hela veckan men har en massa som inte kan vänta/svårt att göra hemma.
Sjukuset på onsdag för en liten kur så ska vi se om inte mina värden rättar sig till så man känner sig lite mer ordentligt och orkar. :)
 
Är ledig idag så jag har precis vaknat. Ska äta lite frukost nu. Sedan ska jag hämta ut mina paket på Turken och Ica. Åka till Arkens Zoo för att kolla om de har kvar pansarmalar
 
@grodan21 Lider med dig. På mitt förra arbetet brukade det vara mellan 14-16gr. Dock så gjorde vår arbetsgivare otaliga försök till att få upp värmen. Vi fick in byggfläktar när det var som värst. Portabla element, de kikade på värmen i huset mm Hemskt.

Nu har jag det angenäma problemet att det blir för varmt på vinterhalvåret dvs för varmt för mina kollegor. JAG stormtrivs :D
Jag har förflyttat mig till ett annat hus på jobbet där det finns värme. Hoppas det kommer pellets till pannan snart
 
Sveriges veterinärförbund rekommenderar hel sövning med slutet andningssystem (intuberad och kopplad till tätt slangsystem) vid munåtgärder, för att förhindra att bakterier och plack mm åker ner i andningsvägarna. Det är dessutom mycket säkrare än bara sedering, inhalationsnarkos går att styra på ett helt annat sätt.
Att ta FORL-tänder kan kräva en hel del, allt beror på hur angripna tänderna är och vilka ränder det är. Smärtstillande brukar de i de allra flesta fall absolut få med hem.

Jag var kanske lite oklar, när de drog Nikitas tänder var det mycket riktigt med narkos/slang men min vet sa att det brukar söva lättare än de gjorde tidigare? Sedan fick jag säga åt honom att jag ville ha metacam eftersom han tyckte det var onödigt att skriva ut.
 
Har så vansinnigt ont i huvudet att jag blir galen och ser ingenting pga glaskroppsavlossning i ena ögat och sudd i andra. Snart ger jag upp. :turd:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
737
· Visningar
38 564
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 873
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp