Störiga saker vi stör oss på, del 33

Stör mig på att ”allt” blir dyrare när man går upp i tid och får lite högre lön. Är ju flera kostnader som baseras på inkomst, så tex fritids blir dyrare, csn blir dyrare, fackavgiften blir dyrare, etc. Samtidigt som bostadsbidraget blir mindre/försvinner. Så den krassa verkligheten blir bara att man jobbar mer, men har lika mycket(lite) kvar i plånboken ändå, är tröttare och får mindre tid med barnet. 🫠
 
Nu stör jag mig på att jag drömde så konstigt. Jag drömmer visserligen alltid livligt om jag somnar på dagen, men nu var det rätt obehagligt. Mamma skällde på mig för att jag inte tog hand om min dotter som mådde psykiskt dåligt, bland annat hade hon blivit shoppingberoende, och köpt en massa kepsar.

Så skulle jag flyga, men flygplanet startade från en vanlig väg, och hade problem med att ta sig upp i luften eftersom det fanns elledningar överallt.
Jag bytte plats på planet, och upptäckte att jag satt brevid min barndomskompis man. Jag har aldrig träffat honom på riktigt, men blev jätteglad eftersom jag tyckt han verkar vara en trevlig typ baserat på vad jag sett av honom på instagram m.m. Han hade en energidryck som jag fick smaka på, trots att jag aldrig dricker sådant.

Då dök mamma upp igen, och skällde ut mig där vi satt och pratade, och talade om hur förbannat elakt det var att vara otrogen och hon tog en bild av mig og mannen, som hon skulle skicka kompisen som bevis. Vi försökte förklara att vi precis träffats och bara pratar, men mamma var rosenrasande.

Så nu är jag trött pga allt drama i drömmen, och kommer inte att kunna sova då jag sovit på dagen :meh:
 
Nissen som idag när jag fridfullt stod på en sten i en stor stad och väntade på bussen kom fram och interagerade med mig. Tog en stund innan jag var med på att han pratade engelska, vilket visserligen inte är några bekymmer för min del. Med kroppsspråk samt verbalt inbjöd han till att slåss? Varpå jag i princip och på ett faktiskt civiliserat sätt frågade vad han sysslade med. Sedan frågade han efter fem kronor, för att inte slåss? Vad vet jag. Det fick han iaf inte. Efter det försökte han få mig att ta någon nagelfil och prata med mig, oklart exakt vad det var han ville ha fram. Jag schasade iväg honom, "Schas" verkar vara rätt universalt :up:

Folk är märkliga och jag är inte mer intresserad av städer efter alla dessa märkliga interaktioner. Prata gärna med mig om du är trevlig, annars kan du hålla dig borta, tack.
 
Sitter och svarar lite syrligt på ett mail från en EDI-support som omdirigerat mig till en helt annan EDI-support för att de inte kunde lösa problemet alls imorse.

Nu när problemet är löst, åtgärdat och förklarat varför det uppstod (inget fel från vår sida) med andra supporten så kommer support 1 tillbaka flera timmar senare med ett god dag yxskaft-svar om att läsa igenom användarmanualen där eventuella problem och felsökning inte tas upp alls.
Det var ju just därför jag skickade och frågade varför det händer och hur man löser det.

Support 1 får dessutom kopior på mailen under hela förloppet så hen är informerad om att problemet är löst och hur det åtgärdades.🙃
 
Senast ändrad:
Mannen i "Mexiko" har läst meddelandet men inte svarat. Stör mig på det. Har blockerat honom nu, onödigt att han kan se min aktivitetsstatus och vad man nu kan se när man accepterar en chatt på messenger.
Är säkert en scammare ändå.
 
Mamman som förföljde mig inne på Espresso House för att "läxa upp mig" om att barn är barn.

Bakgrund. Jag satt vid ett bord och pluggade. Tre personer plus gråtande litet barn sätter sig runt lilla runda brevid. Barnet sitter ca 40 cm ifrån min laptop och skriker full hals.
Utan att varken säga något, blänga, sucka eller på annat sätt uttrycka något negativt bytte jag helt sonika bord till ett längre bort för att få bättre ro.
Då klampar hon efter och påpekar hur dåligt jag betedde mig och barn har rätt att finnas och tål jag inte det borde jag kanske inte vistas ute.

Suck... Jag ville bara kunna plugga och höra mina tankar. Visade inget mot de. De har rätt att vara här, likväl som jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 001
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 355
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 134
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 537
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp