Bukefalos 28 år!

Vad har detta varit för djur?

angelwings

Trådstartare
Jag och dottern var ute på betet och sprang på detta kraniet. Vi vet inte vad det kan ha varit för djur. Dottern som är väldigt vetenskapligt lagd ville genast ta reda på vad det varit för djur. Jag gissade på räv, men jag vet inte. Mitt hopp står till er här på Buke.

Det är för stort för katt och det verkar ju märkligt om det är en hund som dött utan att någon saknat den.
2Juli09047.jpg

detta är undersidan på kraniet, de spetsiga tänderna var borta men 'tuggtänderna' var kvar.

2Juli09045.jpg

detta är ovansidan.

Kan det ha varit en grävling? Räv? Jag vet inte vad annars det kan vara. Det ser ju inte ut som en hare och sen finns det väl inte så många fler djur det kan vara. Rådjur?
Hjälp? :)
 
Sv: Vad har detta varit för djur?

Tack för svaret. :)
Jag tänkte att ögonhålorna var så himla stora, men hmm, jag brukar inte direkt titta på kranium så jag har ingen aning egentligen.
 
Sv: Vad har detta varit för djur?

tror oxå på grävling eller räv, har kranier av båda, sammlar på kranium, men har inga bilder på dem nu, och själva kraniumen ligger ett annat ställe, kan kolla och fota dem i morgon till dig.
 
Sv: Vad har detta varit för djur?

Ja, det vore intressant att se. :)
Dottern blev lättad att det kunde vara en grävling. Hon älskar rävar så hon tyckte det var lite hemskt om det var en räv.
 
Sv: Vad har detta varit för djur?

ska besöka mitt gammla rum vid föräldrna, har inte fått flyttat alla sakerna ännu, så där står en del av mina kranium.......
 
Sv: Vad har detta varit för djur?

Du kan lugna din dotter med att det absolut inte är en räv utan en grävling :D
 
Sv: Vad har detta varit för djur?

Tack alla som svarat. :)

Det låter bra, bara tanken på en räv som var död var nästan för mycket för henne att bära. Hon har älskat rävar sen hon var stor nog att peka i böcker, vi vet inte varför. :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 762
Senast: Hyacinth
·
Äldre Igår var jag ute och red i beckmörka skogen. Hörde något som lät som en katt, men ändå inte. Det var inget skall som hos ett rådjur...
2
Svar
24
· Visningar
22 272
Senast: Lyan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu kört på vägen som kallas slingerbulten till och från jobbet i 4½ månad. Den vägen är onekligen en annorlunda upplevelse, för...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Igår natt hörde vi läskiga ljud genom fönstret, som inte alls lät som en vanlig catfight. Gick ut då vi blev oroliga för vår katt, men...
2
Svar
23
· Visningar
44 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp