Bukefalos 28 år!

Dödsskrik i natten, rovdjur?

Sv: Dödsskrik i natten, rovdjur?

Men varför har du din katt ute på natten??

För att han vill ha det så förstås. Självklart får han vara inne om han vill, (och kalla nätter ser vi till att han är det såklart) men han blir bara tokfrustrerad, det ligger i hans dygnsrytm att vara ute och busa på nätterna och inne och slöa på dagen, och det märks hur harmonisk han blir av det. Nu verkar det ju inte vara jättestor risk för att det skulle hända katten nåt just på natten, men även om risken vore större skulle jag tycka det var värt det att han får välja själv hur han vill ha det i detta fall. Helt okej för mig att andra kan tycka annorlunda.
 
Sv: Dödsskrik i natten, rovdjur?

Jag har också läst det där med att äggvita inte skulle vara bra för katter och hundar pga det där med B-vitaminet. Därför köpte jag en stor burk B-vitaminer till Såfin som hon fick i tillskott. Hon fick inte vispat ägg jämt. Nu har hon tyvärr lämnat mig för tio dagar sedan, nitton år och tre månader gammal. Hon åt Mjau i tetrapack och lite torrmat som basmat. Tills hon var sjutton år och började höra sämre fångade hon mycket mat själv. Mycket köpt kattmat innehåller för mycket vegetabilier och det är antagligen farligare än rå äggvita!
 
Googlade och hamnade i denna tråd efter hört Gud vet vad ute ikväll. Lät som en hund som fick spö, sedan sprang något iväg så det dundrade. Första tanken var just grävling?

Vågade inte ropa på katten ifall den var inblandad. Utan väntade ett par min - katten kom från helt annat håll och helt oberörd. Phu.

Ang räv vs katt har min stora, ettåriga katt kommit som en rem längs byvägen med räven efter sig...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 826
Senast: Luff
·
Äldre Igår var jag ute och red i beckmörka skogen. Hörde något som lät som en katt, men ändå inte. Det var inget skall som hos ett rådjur...
2
Svar
24
· Visningar
22 261
Senast: Lyan
·
S
Anläggning Det är så att jag är inhyrd i ett stall där det tidigare varit ett sågverk. För ett tag sedan hörde jag om en uppfödare vars valpar...
Svar
9
· Visningar
2 341
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp