Bukefalos 28 år!

Vad har en uppfödare för rättigheter?

Chambery

Trådstartare
Någon som föder upp hundar, privat eller företag, och säljer valparna, när försäljningen är genomförd finns det då någon lag eller liknande som kan påverka om köpet ska gå tillbaka?

Läste lite om att det tydligen fanns någon "parasit" eller liknande som ibland hittades i kullen och då är/var det uppfödarens skyldighet att ta tillbaka alla valparna och betala tillbaka pengarna, hur går detta till och hur behandlar man valparna för det?

Vad har man för rättigheter som säljare?
Tack för svar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 308
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 375
Senast: geting
·
Övr. Hund Idag fick vi ett meddelande från våran uppfödare att den valpen vi skulle vara fodervärdar åt, inte kommer bli våran. Den blir 8 veckor...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 572
Senast: BornAgain
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 983
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp