Vad har hänt med utbildningen??

Ellyne

Trådstartare
Har kollat på en 1 årig hästutbildning på Ålands naturbruksskola, men nu verkar de lagt ner den??? Den gick varannat år och skulle börjat i höst.
Nån som gått den eller vet nåt om den fortfarande finns?
 
Sv: Vad har hänt med utbildningen??

Mycket riktigt, skolan läggs ner i sommar.

Jag gick den 3 åriga och hade funderat gå den 1 åriga å läsa upp betygen lite, och kontaktade rektorn på skolan. Så tyvärr kan man inte längre söka till den utbildningen :cry:
 
Sv: Vad har hänt med utbildningen??

Vet du anledningen till varför skolan läggs ner? *nyfiken*
 
Sv: Vad har hänt med utbildningen??

Googlade och hittade en ledare i tidningen Nya Åland, där det står att det har varit för få sökande till själva lantbrukslinjen. Hästskötarlinjen har varit populär men dyr.
 
Sv: Vad har hänt med utbildningen??

*KL*
Precis som Mooch säger så har det varit alldeles för få sökanden och kostnaderna har blivit för stora. Gick själv den 3-åriga hästskötarlinjen för ett antal år sedan och även om jag tycker det är synd att skolan läggs ner så måste jag nog säga att du kan hitta mycket bättre utbildningar än denna... :grin:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 468
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 133
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp